Nuo šiol į „YouTube“ įkeltų vaizdo klipų turinį bus galima pažvelgti savo, o ne vaizdą filmavusio operatoriaus akimis.
Tokią galimybę „YouTube“ lankytojams suteikė Nyderlandų bendrovė „Yellow Bird“, savo sukurtą 360 laipsnių aprėpties interaktyvaus vaizdo technologiją pritaikiusi „YouTube“ portalui.
Bendrovė pranešė sudariusi partnerystės sutartį su populiariuoju vaizdo portalu, pagal kurią interneto vartotojai galės skelbti savo sukurtus 360 laipsnių apžvalgos videoklipus „YouTube“ kanaluose.
Naudojant „Yellow Bird“ interaktyvaus panoraminio vaizdo technologiją sukurti vaizdo klipai labai primena „Google“ teikiamą „Street View“ paslaugą: vaizdo siužeto žiūrovai gali „vaikščioti“ po jį tarsi po virtualią gatvę, pasukdami į bet kurią pusę ir matydami, kas vyksta įprastinės videokameros „užkulisiuose“. Toks klipas sukuria tikrovišką dalyvavimo konkrečiame renginyje pojūtį, nes žiūrovas gali matyti ne tik tai, ką fiksuoja įvykį filmuojančios vaizdo kameros objektyvas, bet ir tai, kas vyksta už jos.
Šias galimybes puikiai iliustruoja pirmasis „Yellow Bird“ paruoštas ir „YouTube“ paskelbtas 360 laipsnių apžvalgos vaizdo klipas – profesoriaus Greeno daina „Coming to Get Me“, kurį sukūrė režisierius Chrisas Caimsas.
„Yellow Bird“ 360 laiaspnių apžvalgos vaizdo kameros filmuoja 3500×1750 taškų raiška 25 kadrų/s sparta. „SingularityHub.com“ nuotr.
„Yellow Bird“ naudoja specialias 360 laipsnių apžvalgos vaizdo kameras ir savo sukurtą vaizdo apdorojimo programinę įrangą, suteikiančią vartotojams sąveikos su paskelbta vaizdo medžiaga priemones. Kompiuterio pele spausdami ekrane atsirandančias krypties rodykles jie gali žiūrėti vaizdo klipą pasirinkdami norimą kryptį, „vaikščioti“ į vieną ar kitą pusę apžiūrinėdami tai, kas jiems įdomu.
Pranešama, kad tokie vaizdo klipai bus adaptuoti ir „iPhone“ išmaniesiems telefonams, kurių savininkai taip pat galės juos žiūrėti pasirinkdami pageidaujamą kameros apžvalgos kampą.
„Coming to Get Me“ 360 laipsnių aprėpties muzikinį klipą galima pamatyti šiame „YouTube“' kanale.