• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sparčiai tobulėjančios technologijos jau artimoje ateityje nulems didelius žiniasklaidos ir telekomunikacijų sektorių pokyčius ir šių sričių verslų susiliejimą, atskleidė KPMG tyrimas. Daugiau nei pusė (56 proc.) tyrimo respondentų nurodė, kad jų atstovaujamas verslas per artimiausius trejus metus patirs daugiau įmonės veiklą koreguojančių pokyčių negu iki šiol. Dar 40 proc. teigė, kad plėtra ir pokyčiai bus ne lėtesni nei per pastarąjį dešimtmetį.

REKLAMA
REKLAMA

Daugiau nei 70 proc. KPMG tyrimo „Medijų ir telekomunikacijų sektorių perspektyvos 2014” respondentų nurodė, kad nuolat tobulėjančios prietaisų ir paslaugų technologijos ateinančiais metais teigiamai paveiks jų verslą. Taip pat 70 proc. teigė tikintys, kad jų pelnas paaugs per mobiliuosius įrenginius vykdomų transakcijų dėka. 65 proc. žiniasklaidos ir 76 proc. telekomunikacijų sektorių atstovų mano, kad per artimiausius trejus metus mobiliųjų programėlių ir turinio mobiliesiems įrenginiams pardavimas bus pagrindinis pajamas auginantis veiksnys.

REKLAMA

Telekomunikacijų ir žiniasklaidos sektoriai taip pat domisi kitomis rinkomis: apie 60 proc. tyrimo respondentų sako matantys galimybę pasiekti naujas technologijas ir produktus per įmonių susijungimo ir įsigijimo (M&A) sandorius. Daugiau nei 65 proc. respondentų įsitikinę, kad žiniasklaidos ir telekomunikacijų sektoriai per artimiausius trejus metus taps vis artimesni ir tai turės teigiamos įtakos šių sričių verslams. Ypač didelė dalis taip manančių respondentų atstovauja telekomunikacijų sritį.

REKLAMA
REKLAMA

KPMG ekspertų manymu, tai gali būti ženklas, kad telekomunikacijų lyderiai artimiausiu metu planuoja daugiau susijungimo sandorių su žiniasklaidos sektoriaus kompanijomis. Anot „KPMG Baltics“ Įmonių finansų skyriaus vadovo Dariaus Klimašausko, pokyčius Lietuvoje ypač skatins stambiausių telekomunikacijų sektoriaus bendrovių pajamų bei EBITDA (pelno prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą ir amortizaciją) mažėjimo tendencija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Ribotos tradicinių telekomunikacijų sektoriaus, t.y. fiksuoto ir mobiliojo ryšio, interneto bei televizijos, paslaugų rinkos augimo galimybės Baltijos šalyse jau dabar skatina bendroves teikti ir tradiciškai su žiniasklaidos sektoriumi siejamą turinį, pavyzdžiui, AB TEO LT skaitmeninė televizija „Gala“, – sako D. Klimašauskas.

REKLAMA

D. Klimašauskas taip pat pažymi, kad Baltijos šalyse nėra stipraus antrojo rinkos paslaugų teikėjo, ir tai gali tapti dar vienu susijungimų ir įsigijimų sandorių rinkos katalizatoriumi Baltijos šalyse. Tai, jo teigimu, gali paskatinti tiek geografinę konsolidaciją, tiek plėtrą į kitas produktų ir paslaugų grupes siekiant klientams teikti kuo platesnį paslaugų paketą, pavyzdžiui „Quadruple play“, kuomet interneto, mobilaus ryšio, laidinio telefono ryšio ir kabelinės televizijos paslaugas teikia tas pats teikėjas.

REKLAMA

Tyrimas taip pat atskleidė, kad žiniasklaidos ir pramogų sektoriaus atstovai netgi labiau nei telekomunikacijų sektorius domisi, kaip jų pajamas laikui bėgant paveiks naujos skaitmeninės platinimo technologijos (garso įrašų, filmų, kompiuterinių žaidimų, programų ir kito turinio). Net 59 proc. apklaustų žiniasklaidos ir pramogų sektoriaus atstovų mano, kad per artimiausius trejus metus būtent tobulėjančios skaitmeninės platinimo technologijos bus viena pagrindinių pajamų augimo priežasčių. Telekomunikacijų srityje taip mano atitinkamai 36 proc. apklaustųjų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kita vertus, net 38 proc. apklaustų telekomunikacijų sektoriaus atstovų būtinybę neatsilikti nuo technologijų vertina kaip rimtą iššūkį efektyviai valdant išlaidas ir išlaikant pelningumą. Taip pat maždaug ketvirtadalis (25 proc.) apklaustųjų įžvelgia augančią netiesioginių konkurentų – IT įmonių – grėsmę.

Atliekant tyrimą buvo apklausta 100 JAV žiniasklaidos ir pramogų bei telekomunikacijų sričių kompanijų vadovų. Tyrimas buvo atliktas internetu 2014 m. balandį ,sakoma KPMG pranešime.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų