• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pradėjus sparčiai plisti mobiliems įrenginiams, baterijų įkrovimas tapo beveik kiekvieno vartotojo kasdiene problema. Paprastai tokia procedūra apaugo galybe mitų ir pasakų.

REKLAMA
REKLAMA

Pavyzdžiui, net ir parduotuvėse konsultantai rekomenduoja įvykdyti keletą įkrovimo ir iškrovimo ciklų, kad ličio jonų baterijos „įsisiūbuotų“ ir pasiektų savo maksimalų efektyvumo lygį. Pastaroji operacija iš tikrųjų tik sumažins baterijos talpą, tačiau tikrai nepadidins. Rekomenduojama procedūra paprastai taikoma išskirtiniais atvejais, kai akumuliatorius sudarytas iš keleto elementų, o akumuliatoriuje esantis valdiklis toks senas, kad pats negali su viskuo susitvarkyti.

REKLAMA

Laimė, šiais laikais elektronika, kuri kontroliuoja baterijų įkrovimą ir iškrovimą, nuolat tobulinama, taigi valdikliai tampa vis tikslesni, o tai leidžia pailginti baterijų gyvavimo trukmę.

Pavyzdžiui, kompanija „Texas Instruments“ sukūrė kelis valdiklius, kurie skirti vieną elementą turinčioms ličio jonų baterijoms. Tokios baterijos naudojamos tiek išmaniuosiuose, tiek paprastuose mobiliuosiuose telefonuose. Vienas komplektas leidžia įkrauti baterijas su 2,5 A stipriu, kitas – iki 4,5 A. Mobilių įrenginių gamintojams visa tai kainuos 2–2,5 dolerio, kai perkamos 1000 vienetų ir didesnės partijos.

„Texas Instruments“ tokį rinkinį pavadino „MaxLife“. Gamintojo teigimu, minėta technologija leidžia baterijos ilgaamžiškumą pailginti iki 30 %. Kartu sutrumpės ir pilnas baterijos įkrovimo laikas. Tam reikalui naudojama speciali mikroschema – valdiklis, kuris kiekvienu konkrečiu atveju individualiai stebės akumuliatorių, kad galėtų maksimaliai pailginti jo veikimą. Kada visa ši laimė pasirodys serijiniuose produktuose, kol kas nepranešama.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų