Nusibodo „palikinėti” didelius pinigus degalinėse? Kompanija „E-Fuel Corporation” siūlo sprendimą - nuosavą etanolio „virimo” įrangą, galinčią per savaitę pagaminti 130 litrų šio kuro.
Jei automobilio kuro sistema pritaikyta etanoliui, jį bus galima be papildomo apdorojimo tiesiogiai pilti į kuro baką.
Norint gaminti etanolį su „EFuel100”, į 757 litrų talpos įrenginio cisterną įkraunamos visos reikalingos žaliavos (cukrus ir mielės) arba supilami stiprūs alkoholiniai gėrimai. Procesui valdyti naudojamas įrenginio priekinėje dalyje sumontuotas LCD ekranas (šalia kuro siurblio). Jei žaliavoms naudojamas tradicinis raugas, pasirenkamas fermentacijos, jei alkoholiniai gėrimai - „distiliacijos” režimas. „EFuel100” papildomai jungiamas prie vandens šaltinio, kaip ir bet kuri indų plovimo ar skalbimo mašina. Į cisterną tiekiamo vandens kiekis ir visas etanolio gamybos procesas reguliuojamas automatiškai.
Kai raugas baigia fermentuotis, tirpalas keliauja į distiliavimo sistemą. Čia jis yra garinamas vertikaliame vamzdyje, specialia membrana alkoholis atskiriamas nuo vandens. Vėliau distiliuoti garai atvėsinami, jie kondensuojasi ir patenka į 130 litrų talpos saugojimo rezervuarą. Naudojimui paruoštas kuras į automobilio baką pumpuojamas ištraukiama 15 m ilgio žarna. Cukraus vertimo etanoliu procesas trunka beveik savaitę, nors pati alkoholio distiliacija – vos kelias valandas.
Bendrovė siekia taip pagaminto etanolio kainą išlaikyti mažesnę nei 1 JAV dol. už galoną (apie 55 lietuviški centai už litrą ). Ar toks sprendimas pasiteisins, pamatysime ateityje. Kol kas norint įsigyti tokią įrangą teks pakloti 10 000 dolerių. Be to, kaip teisiškai atskirti „EFuel100” nuo naminės varymo aparatų?