Darbuotojai visame pasaulyje keikia „PowerPoint“. Nuo tada, kai prieš 22 metus „Microsoft“ išleido skaidrių programą, ji buvo instaliuota į daugiau kaip 1 mlrd. kompiuterių. Kiekvieną sekundę pasaulyje pristatoma 350 „PowerPoint“ prezentacijų.
Iš dalies „PowerPoint“ paplitimą lėmė konkurentų trūkumas: „PowerPoint“ sudaro 95 proc. prezentacijų programų rinkos ir užgožia palyginti neseniai pasirodžiusius kitus naujokus.
Kadangi „PowerPoint“ vienintelė funkcija paremta vizualiais menais, jos skaidrės daro daugiau žalos nei naudos. Keista, kad atsisakančiųjų „PowerPoint“ banga iškilo taip negreitai.
„Šiandien geriausi kalbėtojai bet kokiu korporacijos lygmeniu pasakoja istoriją ir naudoja tik kelias skaidres jai paremti, – ,,Businessweek“ sakė Meinaladas Thielschas, tyręs „PowerPoint“ naudojimą. – Drąsiausieji apsieina apskritai be skaidrių.“
Ruošiantis kalbai vidutiniškai 36 proc. laiko sunaudojama dizainui ir animacijai parengti. Tačiau ekspertai sako, kad istorijoje svarbiausia ne grafinis dizainas. Reikia sukurti žinutę naudojant galingą istorijos liniją su konfliktu ir atomazga.
Net buhalteriams reikia istorijos, teigia Nancy Duarte, kurios firma kuria skaidres korporacijoms. „Net jei esate vidutinio lygio vadybininkas, skaidrėmis pristatantis finansines ataskaitas savo departamentui, pasakojate istoriją. Vadybininkas nuolat stengiasi įtikinti rodydamas, kur jo komanda yra šiandien ir kur ji nori būti.“
Tačiau dauguma geriausių prezentacijų mokytojų yra už kuo mažesnį „PowerPoint“ vaidmenį.
Prezentacijos pristatymas su istorija rodo, kad sunkiai dirbate norėdami sudominti auditoriją. Pavyzdžiui, vienas vadovas kreipėsi į N. Duarte norėdamas pribloškiamo „PowerPoint“, tačiau ji per kelias dienas išmokė jį papasakoti savo istoriją naudojant tik baltą lentą.
Komunikacijos firmos „SYPartners“ įkūrėjas Keithas Yamashita siūlo: „Pakabinkite ant sienų kepimo popieriaus, nupaišykite savo mąstymo žemėlapį ir jį išdalykite. Yra begalė būdų, tinkamesnių už „PowerPoint“.