Tokijo bokštas per metus sulaukia apie šimto tūkstančių turistų. Šis skaičius kasmet auga, todėl bokšto administracija nutarė pasikviesti papildoma darbuotoją – šį kartą robotą. Trečiadienį – pirma jo darbo diena.
„Noriu mokytis iš kitų darbuotojų, kad būčiau dar svetingesnis ir naudingesnis lankytojams. Prašau užsukti į Tokijo bokštą apžiūrėti manęs“, – teigia robotas gidas Tavabo.
Tiesa, dabar lankytojus jis tik sveikina. Tačiau netrukus vedžios turistus ir pasakos jiems svarbiausias istorijas apie bokštą. Tą paprastai ir daro žmonės, dirbantys gidais. Po kiekvieno turo robotas bus perkrautas iš naujo. Kito turo metu galės vėl prabilti viena iš keturių kalbų – japonų, anglų, kinų arba korėjiečių.
Du šimtus kilogramų sveriantis robotas jau dabar sulaukia didelio turistų dėmesio.
„Jis labai žavus. Neįtikėtina, kad jis gali kalbėti net keturiomis kalbomis“, – stebisi jie.
Tiesa, tokie ekonomistai kaip Jozephas Stiglitzas įspėja, kad jeigu siekiant didesnio produktyvumo robotai ims keisti žmones, pasaulio vyriausybės turės sukti galvą, kaip be darbo likusiems sukurti kitų darbo vietų. Antraip pasauliui gali grėsti ekonominė recesija.