2 iš 3-jų išmaniųjų telefonų vartotojų Lietuvoje naršo po internetą, o aktyviausiai tai daro 16-34 metų amžiaus vyrai, rodo „Nokia Lietuva“ užsakymu atliktas Lietuvos mobiliųjų telefonų vartotojų tyrimas.
„Interneto naudojimas išmaniajame telefone auga geometrine progresija ir, pagal įvairias prognozes, jau 2014-2015 metais daugiau planetos gyventojų internetą pasieks mobiliaisiais telefonais, nei per kompiuterį. Lietuvoje interneto kompiuteryje skvarba didelė ir siekia apie 68 proc., tad čia mūsų tikslas, kad interneto naudojimas mobiliajame įrenginyje vytųsi interneto naudojimą kompiuteryje“, – sakė „Nokia Lietuva“ pardavimų vadovas Vytenis Koryzna.
„Nokia“ tyrimo duomenys rodo, kad 60 proc. išmaniųjų telefonų vartotojų naršo po tinklalapius telefonu, 45 proc. jungiasi prie socialinių tinklų. „Socialinių tinklų naudojimas auga labai greitai. Į tai atsižvelgiame ir mes, mobiliųjų telefonų gamintojai – pavyzdžiui, „Nokia Lumia“ telefonuose su „Windows Phone“ operacine sistema „Facebook“, „LinkedIn“ ir „Twitter“ tinklai yra integruoti į telefono kontaktų knygutę, joje galima matyti naujausius draugų įrašus socialiniuose tinkluose“, – sakė V. Koryzna.
Tyrimas atskleidė, kad mobiliajame telefone po socialinius tinklus naršantys lietuviai tą daro dažnai ir intensyviai. Penktadalis vartotojų, kurie socialinius tinklus naudoja per mobilųjį telefoną, prie jų prisijungia 4 ir daugiau kartų per dieną, dar 24 proc. vartotojų – 1-3 kartus per dieną.
„Lygindami su tradicinių mobiliųjų telefonų naudotojais matome, kad išmaniųjų telefonų savininkai internetą telefone naudoja 4-6 kartus dažniau ir žymiai intensyviau“, – komentavo V. Koryzna.
Tyrimo duomenimis, tarp kitų populiariausių mobiliojo interneto veiklų – mobiliosios bankininkystės paslaugos, VOIP paslaugos (garso perdavimo per internetą, pvz. „Skype“ ar kitos pokalbių programos), elektroninė prekyba.
Tarp dažniausiai mobiliuoju telefonu lietuvių naršomų portalų – interneto paieška „Google“, socialinis tinklas „Facebook“, el. pašto sistema „Gmail“.
„Nokia“ užsakymu Lietuvos vartotojų tyrimą atliko bendrovė „Nielsen“ š.m. gegužės mėnesį, apklaususi 1510 15-64 m. amžiaus gyventojų.