Remiantis naujausiu norvegų mokslininkų tyrimu, mokymasis gali padidinti intelektą, praneša BBC.
Žurnale „Proceedings of the National Academy of Sciences“ pateiktame tyrime teigiama, jog papildomi mokykloje praleisti metai gali padidinti intelekto koeficientą beveik keturiais balais.
Pasak tyrimo autorių, mokymasis turi „labai didelę įtaką“ intelekto koeficientui ankstyvoje pilnametystėje.
Ryšys tarp aukštesnio intelekto koeficiento ir mokymosi jau yra patvirtintas, teigia autoriai.
Tačiau siekiant nuspręsti, ar daugiau laiko praleidus mokykloje iš tikrųjų didina intelekto koeficientą, yra pakankamai sudėtinga, nes gali būti, jog vaikai su įgimtu didesniu intelektu mokymuisi skiria daugiau laiko.
Mokslininkai iš Norvegijos statistikos departamento ir Oslo universiteto tyrimą atliko su 107 tūkst. 223 mokiniais.
1955–1972 metais valdžia Norvegijoje privalomą mokyklinį lavinimą pratęsė nuo septynerių iki devynerių metų. Tai reiškė, jog mokiniai mokyklą baigdavo 16-os, o ne 14-os metų.
Siekiant išsiaiškinti šių pokyčių įtaką, kariuomenė 19-mečiams jaunuoliams davė testą intelekto koeficientui nustatyti.
„Neįtikėtinai didelis vidurinio lavinimo ir vidutinio intelekto koeficiento padidėjimas buvo užfiksuotas pradėjus įgyvendinti reformą“, – teigė mokslininkai.
Pasak jų, papildomi metai mokykloje lėmė tai, kad intelekto koeficientas padidėjo 3,7 balo.