Britų Kolumbijos universiteto (Kanada) atliktas tyrimas atskleidė, kad „The New York Times", „Times Online", „Financial Times", „The Wall Street Journal" ir kitų visame pasaulyje žinomų periodinių leidinių pasirinktas mokamos turinio prenumeratos modelis yra gana rizikingas, bent jau Kanadoje.
Iš 1700 Britų Kolumbijos universiteto tyrėjų apklaustų Kanados interneto vartotojų 81 proc. pareiškė, kad nesiruošia mokėti už internete skelbiamas naujienas, o jeigu jų mėgiamos interneto svetainės įves mokamą prenumeratą, 90 proc. apklaustųjų teigė jų atsisakysiantys ir ieškosiantys nemokamų naujienų šaltinių. Taip pat apklausa atskleidė, kad ši itin stipri kanadiečių nuostata nepriklauso nei nuo išsilavinimo, nei nuo amžiaus, nei nuo gyvenamosios vietos ir pajamų.
Tuo atveju, jeigu nemokamų naujienų šaltinių nebeliktų, tik 30 proc. apklausos dalyvių sutiktų už jas mokėti. Iš jų 28 proc. sutiktų mokėti tik už pačius naujausius pranešimus, 22 proc. – tik už pačias svarbiausias, 19 proc. – tik už užsienio naujienas, 16 proc. – už analitinius rašinius ir skiltis.
Taip pat paaiškėjo, kad Kanados gyventojai internetą vertina labiausiai iš kitų masinės informacijos priemonių – radijo, TV, spaudos. 42 proc. paklaustųjų prisipažino, kad, jei aplinkybės verstų juos kažko atsisakyti, internetas būtų paskutinis šiame sąraše.