Lietuvos vaizdo ir garso technikos, buities prekių bei informacinių technologijų rinkose bendras parduodamų prekių kiekis 2012 m. išaugo 16 proc. Kaip ir buvo prognozuota, labiausiai – net 53 proc. – augo vaizdo ir garso technikos rinka, sakoma bendrovės „GfK Retail ant Technology Baltic“ pranešime.
Informacinių technologijų rinkoje pagaliau išpopuliarėjo planšetiniai kompiuteriai, kurių pernai buvo parduota 237 proc. daugiau. Toks pat ar panašus planšetinių kompiuterių pardavimų augimas tikėtinas ir šiais metais.
„Apžvelgus bendrus rodiklius, 2012-ieji Lietuvos technologijų rinkoms buvo sėkmingi ir viršijo metų pradžios lūkesčius“, – teigia „GfK Retail ant Technology Baltic“ padalinio Lietuvoje vadovas Eduardas Grybovas. Šie metai, jo manymu, atneš kitokias tendencijas: „Dėl technologijų rinkoje vyraujančio cikliškumo 2013 metais vaizdo ir garso technikos rinka trauksis, o stambios buities technikos rinkoje, po 4 metų sąstingio, tikėtinas augimas – galima prognozuoti, jog 2013-ieji bus buities prekių metai“.
Stambios buities technikos rinka 2012 m. išliko stabili. E. Grybovo teigimu, šiai rinkai didelę įtaką daro nekilnojamojo turto rinka – jai atsigaunant, kartu auga ir buities technikos pardavimai. Vis dėlto buvo pastebėtas 5 proc. integruojamos technikos bei skalbimo mašinų pardavimų augimas, kurį, anot E. Grybovo, būtų galima laikyti rinkos atsigavimo indikatoriumi, ir tokio paties augimo tikėtis šiais metais. Viryklių ir orkaičių 2012 m. buvo parduota 2 proc. daugiau, indaplovių – 1 proc. daugiau. Šaldymo įrenginių ir mikrobangų krosnelių pardavimai mažėjo atitinkamai 3 proc. ir 1 proc.
Smulkios buities technikos rinkoje labiausiai augo kavos aparatų pardavimai – jų buvo parduota 9 proc. daugiau. Dulkių siurblių rinka augo 6 proc., skutimosi mašinėlių – 1 proc. Lygintuvų pardavimai smuko 7 proc.
2012 m. informacinių technologijų rinka, „GfK Retail and Technology Baltic“ duomenimis, ūgtelėjo 17 proc. Labiausiai šioje rinkoje augo planšetinių kompiuterių pardavimai, palyginti su 2011 m. padidėję net 2,4 karto. Anot E. Grybovo, tokį planšetinių kompiuterių pardavimų augimą lėmė naujų gamintojų bei modelių atsiradimas, kainos kritimas ketvirtadaliu bei operatorių subsidijos. Mobiliųjų telefonų rinka 2012 m. augo 6 proc. Iš viso pernai buvo parduota daugiau kaip 850 tūkst. vnt. mobiliųjų telefonų. Nešiojamųjų kompiuterių pardavimai, palyginti su 2011 m., augo 6 proc. Spausdintuvų ir daugiafunkcių įrenginių pardavimai pernai augo atitinkamai 7 proc. ir 9 proc. Monitorių pardavimai smuko 12 proc.
Vaizdo bei garso technikos pardavimus 2012 m. galima laikyti pagrindiniais technologijų rinkų varikliais. Anot UAB „Avitelos prekyba“ prekybos vadovo Ramūno Gudausko, tai nulėmė vykusi olimpiada, Europos futbolo čempionatas ir antžeminės analoginės televizijos išjungimas.
Televizorių pardavimai išaugo net 37 proc. „Nors buvo tikėtasi, kad lietuviai, kaip ir estai, prie skaitmeninės televizijos prisitaikys pirkdami daugiau naujų televizorių nei TV priedėlių, tačiau šios prognozės neišsipildė“, – teigia E. Grybovas. 2012 m. Lietuvoje buvo parduota 215 tūkst. vnt. televizorių, o TV priedėlių, neskaičiuojant operatorių tiesioginių pardavimų, – 234 tūkst. vnt.
Bendrovės „Mediashop“, valdančios „Elektromarkt“ parduotuvių tinklą, komercijos direktorius Giedrius Širvys tikisi, kad vartotojams išmanieji televizoriai vis dėlto taps svarbesni, nes jau dabar jie funkcionuoja beveik kaip kompiuteriai. 2012 m. Lietuvoje namų garso sistemų pardavimai augo 14 proc. Skaitmeninių fotoaparatų ir automobilių navigacijos rinkos traukėsi 6 proc. Vaizdo kamerų buvo parduota 26 proc. mažiau, DVD grotuvų pardavimai smuko 19 proc., o nešiojamųjų muzikos grotuvų – 17 proc., sakoma pranešime.