Kinų kompanija „Lenovo“, kuri šiuo metu yra didžiausia pasaulyje asmeninių kompiuterių gamintoja, vis dažniau dairosi į pasaulinę mobiliųjų įrenginių rinką. Kompanija planuoja tapti lydere ne tik Kinijoje, bet ir išsivysčiusiose šalyse, tokiose kaip JAV ir Vakarų Europa.
Duodamas interviu leidinio „The New York Times“ žurnalistams, „Lenovo“ viceprezidentas J. D. Howardas, atsakingas už firminių išmaniųjų telefonų verslą, pareiškė, jog kompanija „siekia vieną gražią dieną tapti pirma mobilioje erdvėje“. To pasiekti nebus lengva, ir tai supranta pats „Lenovo“ viceprezidentas.
„Aš suprantu, jog tai skamba beprotiškai. Tačiau jei aš prieš penkerius metus būčiau pasakęs, jog būsime pirmi kompiuterių rinkoje, žmonės mane tikrai būtų palaikę pakvaišėliu“, – teigė D. Howardas.
Dar 2008 m. „Lenovo“ pardavė savo mobiliųjų įrenginių verslą už 100 mln. JAV dolerių, tačiau jau 2009 m., pasikeitus vadovybei, kinų gamintoja išpirko savo padalinį už dvigubai didesnę sumą, nei pardavė. Nuo to laiko „Lenovo“ tik stiprina šią verslo kryptį.
Dabar „Lenovo“ apie 90% savo išmaniųjų telefonų parduoda Kinijoje, kita dalis tenka taip pat besivystančioms šalims, tokioms kaip Indija, Vietnamas, Indonezija. Kinų gamintojas vis labiau siekia įsigalėti JAV ir Vakarų Europoje, kur dominuoja „Apple“ ir „Samsung“.
Analitikai gana skeptiškai vertina kinų kompanijos galimybes išsivysčiusių šalių rinkose. „Negaliu įsivaizduoti, kad „Lenovo“ ateitų į amerikiečių išmaniųjų telefonų rinką ir pradėtų sparčiais tempais didinti savo dalį“, – teigė kompanijos „Gartner“ analitikas Mikako Kitagawa.
Vis tik „Lenovo“ viceprezidentas D. Howardas šiuo atžvilgiu turi savo nuomonę. Jo teigimu, vartotojai nuolat ieško produkcijos, kuri galėtų tapti alternatyva po truputį nusibostantiems „Apple“ ir „Samsung“ išmaniesiems telefonams. „Lenovo“ atstovo teigimu, ilgalaikis dviejų kompanijų dominavimas rinkai tik kenkia, todėl reikalingi nauji žaidėjai su naujomis idėjomis.