Spalio 10-11 dienomis Lenkijoje, Poznanės mieste, vyko konferencija „E-nnovation“, kurioje dalyvavo apie 700 svečių, besidominčių e. komercija bei interneto portalų verslu iš viso pasaulio. Šiame renginyje dalyvavo ir didžiausios Lietuvoje interneto portalų grupės „Epasas.lt“ atstovai.
Šių metų konferencijoje dalyvavo bei pranešimus skaitė tokių portalų vadovai Tara Hunt (Buyosphere.com CEO ir įkūrėja), Jeffas Tyloras (monster.com, eons.com,tributes.com, meetcha.com CEO ir įkūrėjas), Ericas Ly (Presdo inc CEO ir įkūrėjas - linkedin.com), Grzegorzas Wójcikas (Allegro grupės CEO - allegro.pl), Dorinas Boerescu (2Parale.ro ir 2Leva.bg CEO - didžiausi partnerių tinklai Rumunijoje ir Bulgarijoje), Michaelas Saueris (flip4new.com CEO ir įkūrėjas), Donas Dodge'as („Google“ programų kūrėjas) ir kiti žymūs interneto rinkos dalyviai.
Vienas įdomiausių pranešimų konferencijoje
Tara Hunt
Konferencijos pirmąjį pranešimą „10 klaidų, kurias aš padariau, tad tu jų nebedaryk“ pristatė Tara Hunt, buyosphere.com įkūrėja, internetinės rinkodaros specialistė, kuri 2009 metais buvo pripažinta įtakingiausia moterimi interneto versle. Energingai, įkvepiančiai bei labai argumentuotai Tara pristatė 10 klaidų, kurias padarė dirbdama e.versle:
Pirmoji klaida. Per didelė koncentracija ties vienu dideliu bendru interneto projektu ar idėja, dėl to nukenčia mažesnės projekto dalys ar funkcijos, prarasdamos kokybę, o tam portalų lankytojai yra labai jautrūs. Nustok galvoti apie kažką didelio ir nekonkretaus, pradėk galvoti, kaip sukurti kokybiškas portalo funkcijas, kurios sukurtų vertę.
Antroji klaida. Koncentracija ne ties tais dalykais. Neversk vartotojų per prievartą daryti to, ko jie nenori (pavyzdžiui, leisti laiką tavo portalo tinklalapyje). Leisk vartotojams tavo portale daryti tai, ką jie nori ir kada nori. Kai tik pajusi, kodėl netenki savo portalo lankytojų, išanalizuok, ką darai ne taip ir dirbk, kad išspręstum problemą ir pakeltum portalo kokybę.
Trečioji klaida. Nuo pirmos dienos neskyrėme daug laiko vidinėms taisyklėms.
Ketvirtoji klaida. Nemečiau savo nuolatinio darbo taip greitai, kaip turėjau, kad pasinerčiau į savo verslo vystymą ir kūrimą. Kai mečiau darbą ir visiškai pasinėriau į savo kompaniją, per pirmus 8 mėnesius namie praleidau tik 25% laiko.
Penktoji klaida. Nesusikoncentruoti ties tuo, kiek daug pasiekei ir kaip tave visi gerbia, koncentruotis ties produkto kokybe.
Šeštoji klaida. Netinkamai įvertintas laikas, per kiek bus pakeltas įmonės pelningumas.
Septintoji klaida. Per didelis dėmesys tam, apie ką rašoma technologijų žurnaluose. Nesusikoncentruok ties pasaulio laimingaisiais, greitai užsidirbusiais milijonus, koncentruokis ties tuo, kaip padaryti realius dalykus.
Aštuntoji klaida. Per didelė koncentracija ties konkurentais. Tik todėl, kad jie daugiau uždirbo negu tu dabar, nereiškia, kad jie laimės ilgalaikėje kovoje.
Devintoji klaida. Nesimokėme iš konkurentų.
Dešimtoji klaida. Nebendravome su vartotojais ir nepadėjome spręsti problemų.
Tačiau Tara pristatė ir vieną dalyką, kurį ji darė gerai: kad ir kaip buvo sunku, ji nepasidavė.
Geriausios idėjos internete konkursas
Konferencijos organizatoriai buvo paskelbę geriausios idėjos internete konkursą, kuriame galėjo dalyvauti visi kas tik nori ir laimėti 10 000 eurų čekį. Geriausių idėjų projektai pateko į finalą, kuris vyko konferencijos metu. Į finalą pateko ir savo idėjas pristatė Lietuvos, Airijos, Kroatijos, Prancūzijos, Ispanijos, Egipto ir Lenkijos atstovai.
Finalininkus vertino konferencijos dalyviai ir ekspertai, kurių galutinius rezultatus galite pamatyti paveikslėlyje.
E-nnovation konferencija Poznane (nuotr. Balsas.lt)
10 tūkst. eurų prizą laimėjo Supermama.me interneto projekto idėja. Tai egiptiečių portalas apie mamų problemas (analogas Lietuvoje – mama.lt). Supermama.me projekto pristatymas buvo itin aiškus ir argumentuotas, tai ir buvo pagrindinis sėkmės faktorius. Tai bus kol kas vienintelis interneto portalas Egipte, skirtas mamoms, jo tikslas su projektu plėstis į visas arabų šalis. Kadangi arabų šalyse moterys dažniausiai sėdi namuose, prižiūri vaikus, tad kaip ir daugumoje šalių jos yra didžiausia perkamoji galia. Tikslas – užauginti projektą ir uždirbti iš tikslinės reklamos portale. Kad ir kaip būtų gaila, tačiau lietuvių programa „BusyFlow“ užėmė ketvirtąją vietą, nors vertinusiems ekspertams ji patiko bene labiausiai.
Konferencija vyko 2 dienas, joje savo patirtimi dalinosi 20 savo sričių specialistų. Konferencijos dalyviai buvo interneto verslo atstovai, kompanijų darbuotojai, savininkai, o tai sukūrė ypatingą atmosferą dalyviams ir pranešėjams.