Jūsų 404 klaidos puslapis yra vertingas nekilnojamo turto objektas. Tad kodėl iššvaisčius šią auksinę galimybę ir nenukreipus vartotojų į vertingą turinį, esantį jūsų svetainėje?
Iš esmės 404 klaidos puslapis egzistuoja kiekvienoje internetinėje svetainėje, o jos tikslas yra pranešti vartotojams, kad jų ieškomas turinys nerastas. Taip dažniausiai nutinka dėl dviejų pagrindinių priežasčių: vartotojai gali būti įvedę neteisingą URL adresą arba jie ieško puslapio, kuris buvo perkeltas ar ištrintas.
Daugeliu atvejų šis puslapis informuoja vartotoją, kad jų ieškomo turinio nėra. Tačiau yra kūrybingesnių būdų panaudoti 404 klaidos puslapį. Kaip gerą pavyzdį galime paminėti internetinio dizaino kūrėjo Džeimio Huskisono tinklaraštį.
Šiame pavyzdyje vartotojui pasiūloma atlikti vidinę tinklalapio paiešką arba panaršyti po esamą straipsnių archyvą. Šie puslapiai taip pat gali pabrėžti jūsų prekės ženklo asmenybę ir tokiu būdu sumažinti vartotojų susierzinimą, neradus norimo turinio.
Nebūtina tapti grafikos dizaineriu ar tinklalapių programuotoju, kad galėtumėte sukurti efektyvius 404 klaidos puslapius. Pateikiame keletą paprastų patarimų, kuriais galite pasinaudoti ir jūs!
Pasinaudokite „Google“ įskiepiu
Vienas iš lengviausių būdų patobulinti 404 klaidos puslapį yra pasinaudoti „Google“ kompanijos sukurtu „Webmaster Tools 404″ įskiepiu. Viskas, ką reikia padaryti, tai įterpti programėlės sukurtą kodą į savo 404 puslapio šabloną.
Vos tik įkelsite minėtą programinį kodą, „Google“ automatiškai sukurs paieškos langelį ir rekomenduojamų puslapių sąrašą. Galbūt vartotojas kaip tik ir ieškojo vieno iš pateiktų puslapių.
Kalbant iš grafinės pusės, šis įskiepis stinga gražios išvaizdos ir nelabai pabrėžia prekės ženklo asmenybės, apie kurią užsiminėme prieš tai. Tačiau ją lengva įdiegti, tad puikiai tinka didelių programavimo žinių neturintiems tinklalapių savininkams.
Rekomenduokite skaitomiausius tinklalapio įrašus
Jei „Google“ įskiepis jūsų netenkina, 404 klaidos puslapį galima susikurti patiems pasinaudojus vienu iš svetainės kūrimo įrankių, pvz. „Adobe Dreamweaver“ programine įranga, „WordPress“ turinio valdymo sistema ar kt. Pasinaudokite šia galimybe pabrėždami prekės ženklo asmenybę ir nukreipkite „pasiklydusius“ vartotojus į puslapius, kuriuose jie gali gauti vertingos informacijos.
Jei paieškos langelio sukūrimas yra gebėjimus viršijantis uždavinys, kaip alternatyvą galite įterpti nuorodas, į kuriuos vartotojai būtų nukreipti. Norėdami sužinoti, kurie puslapiai svetainėje yra patys skaitomiausi, naudokitės „Google Analytics“ (nuoroda) sistema.
Galimas daiktas, jog neradę to, ko ieškojo, vartotojai atras pakankamai įdomų, o gal net įdomesnį turinį. Viskas priklauso nuo to, kaip ir kokias nuorodas jiems pateiksite.
Sumažinkite klaidos puslapių tikimybę
Turėkite omenyje, kad nepaisant to, kaip patobulinsite 404 klaidos puslapį, vis dėlto tai yra klaidos puslapis. Žvelgiant iš vartotojų pusės, jie liko suklaidinti ir dabar jiems reikia eikvoti papildomai savo brangų laiką. Kitaip tariant, tai yra kliūtis, atbaidanti vartotojus.
Pirmasis žingsnis norint sumažinti klaidos puslapių tikimybę yra surasti netikslias nuorodas. Jeigu jūsų puslapis sukurtas „WordPress“ platformoje, galite pasinaudoti nemokamu įskiepiu „Broken Link Checker“ (nuoroda). Ji praneša apie netikslias nuorodas. Jeigu naudojatės kita platforma, tuomet galite pasinaudoti nemokamais URL tikrinimo įrankiais internete, pvz., BrokenLinkCheck (nuoroda).
Atradę netikslias nuorodas, susisiekite su savo svetainės administratoriu ir praneškite, jog vartotojai būtų automatiškai nukreipti (angl. redirect) į kitą puslapį. Tą galima padaryti pasinaudojus nemokamu „WordPress“ įskiepiu (nuoroda) arba suprogramavus specialią svetainės funkciją (mokomasis straipsnis). Pasinaudojus šia galimybe, vartotojai net nepastebės, jog buvo apsilankę neegzistuojančiame puslapyje.
Eugenijus Juozapaitis