Seimas antradienį nepriėmė svarstyti grupės parlamentarų siūlymo naujiems elektromobiliams, jei jų kaina neviršija 35 tūkst. eurų, taikyti lengvatinį 9 proc. PVM tarifą. Už pataisos svarstymą balsavo 42 Seimo nariai, prieš – 8, o susilaikė 40.
Pasak Pridėtinės vertės mokesčio įstatymo iniciatoriaus, „socialdarbiečio“ Petro Čimbaro, tokia lengvata padėtų įgyvendinti Lietuvos įsipareigojimus Europos Sąjungai dėl klimato kaitos kontrolės.
„Kai mes suteikėm lengvatą šildymui, tai ja, ta pačia lengvata, naudojasi ir turtingas, ir biednas“, – antradienį teigė P. Čimbaras.
Pasak jo, kasmet Lietuvoje nuperkama iki 200 naujų elektromobilių, dar apie 200 – padėvėtų.
„Toks mažas perkamumas, nes neišvystyta infrastruktūra – nėra pakrovimo stotelių“, – sakė P. Čimbaras.
Tuo tarpu „valstietis“ Aurimas Gaidžiūnas prognozavo, kad iš lengvatos labiausiai išloštų tokių automobilių pardavėjai, o Arvydas Nekrošius įspėjo, kad elektromobiliai ir hibridiniai automobiliai, vertinant jų gyvavimo ciklą, yra patys taršiausi.
Biudžeto ir finansų komiteto narys konservatorius Mykolas Majauskas teigė, kad ši pataisa yra skirta turgingiesiems: „Lengvata skirta tiems, kurie daugiausia uždirba ir turi galimybę įsigyti brangesnį ir prabangesnį automobilį“.
Brangesniems nei 35 tūkst. eurų elektromobiliams lengvatinį PVM tarifą siūloma taikyti tik tokiai sumos daliai, o likusiai – įprastą 21 proc. tarifą.
Lengvata biudžetui kainuotų apie 840 tūkst. eurų per metus.
Lengvatinis 9 proc. PVM tarifas taikomas viešbučiams apgyvendinimo paslaugoms (iki 2022 metų pabaigos), keleivių vežimui, laikraščiams, knygoms ir neperiodiniams informaciniams leidiniams, pavyzdžiui, vadovėliams, enciklopedijoms ir žodynams, piešimo ir spalvinimo knygelėms, centralizuotam šildymui bei malkoms.