Šiomis Kelių transporto kodekso pataisomis, Seime pateiktomis dar pavasarį, socialdemokratų frakcijos atstovas siūlo didinti keleivių saugumą – užkardyti seksualinio priekabiavimo, neteisėto keleivių vežimo atvejus, mažinti galimus konfliktus tarp keleivių ir vairuotojų.
Vaizdo įrašai iš automobilio salono turėtų būti saugomi 14 dienų, juos perduoti, pareikalavus keleiviui ar atsakingai institucijai, būtų įpareigotas pats „Bolt“ ar kitos pavėžėjimo platformos.
Visgi Susisiekimo ministerija šiems siūlymams nepritaria – pasigesta būdų, kaip naujas įstatymas užtikrintų vairuotojų ir keleivių asmens duomenų apsaugą, esami siūlymai taip pat nenumato konkretaus teisinio pagrindo šiuos duomenis rinkti.
„Įstatymo projektu sudaromos sąlygos ne tik vairuotojui, bet ir keleiviui piktnaudžiauti duomenų rinkimu, nes ignoruojamas paslaugos teikėjo privatumas“, – teigiama Vyriausybės išvadoje Seimui.
Ministerijos teigimu, šios iniciatyvos didintų administracinę naštą, be to, siūlyme įvardintos problemos gali būti sprendžiamos kitais, jau įteisintais būdais.
„Nuo 2025 m. sausio 1 d. visi subjektai, siekiantys gauti ir jau gavę leidimą vykdyti keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais veiklą, privalės turėti naujus leidimus ir atitikti (...) reikalavimus turėti galiojantį Europos Sąjungos, Europos ekonominės erdvės ar Šiaurės Atlanto sutarties organizacijos (NATO) valstybėje narėje, Šveicarijos Konfederacijoje arba Ukrainoje išduotą vairuotojo pažymėjimą, būti nepriekaištingos reputacijos ir kitus“, – tikinama išvadoje.