Vyriausioji tarnybinės etikos komisija (VTEK) tyrimo dėl generalinio prokuroro Dariaus Valio veiksmų nepradės. D. Valys pats kreipėsi į Komisiją, prašydamas įvertinti, ar jo vykimas į darbą su prokuratūros darbuotoju jo nuosavu automobiliu pažeidė Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo reikalavimus.
„Komisija nagrinėja tik asmenų elgesį pagal Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą. Komisija nenustatė, kad aprašytą situaciją būtų galima įvertinti pagal šitą įstatymą, kadangi būtent pavėžėjimas buvo vykdomas ne tarnybiniu transportu, ne tarnybos metu, ir tai buvo dviejų asmenų susitarimas ir už tą pavėžėjimą buvo atsiskaityta. Tai pagrindo vertinti pagal šitą įstatymą kaip ir nėra“, – Eltai komentavo VTEK vyresnysis patarėjas Tomas Čaplinskas.
Kaip skelbė žiniasklaida, D. Valį į darbą asmeniniu automobiliu vežiojo prokuratūros vairuotojas.
Vasarį generalinis prokuroras patvirtino naujas Lietuvos Respublikos prokuratūros tarnybinių ir netarnybinių lengvųjų automobilių naudojimo taisykles. Pagal jas prokurorai tarnybiniu transportu gali naudotis tik tarnybinių užduočių vykdymui, draudžiama tarnybiniu transportu vykti į darbą ar iš jo, griežčiau sureglamentuotas ir tarnybinio transporto naudojimas darbo reikalams.
Pats šalies generalinis prokuroras teigė į darbą ir iš jo vykstantis netarnybiniu transportu.
„Tai buvo labai retos išimtys. Pats turiu asmeninį automobilį, vieną šeimoje, kartais žmonai pavežti susirgus ar panašiai. Taigi tokiais atvejais važiuoju visuomeniniu transportu ir tikrai labai retomis išimtinis paprašau kolegos, vairuotojo, vykstančio į darbą rytais, apie pusę septynių ryto, užsukti pas mane paimti iki darbo kartu, o išlaidas degalams mes pasidalindavome. Nemanau, kad tai yra koks nors viešųjų ir privačių interesų derinimo pažeidimas. Priešingai, labai principingai vertinau tarnybinio transporto netinkamą naudojimą ir priėmiau atitinkamą tvarką, draudžiančią panašaus pobūdžio veiklą“, – yra sakęs D. Valys.
Prokuroras aiškino, kad vienu automobiliu kolegoms vykti naudinga – mažėja ne tik išlaidos degalams, bet tai mažina ir spūstis gatvėse.
„Ar jūs nesipiktinate, kai matote koloną Geležinio Vilko gatvėje ir kiekviename automobilyje po vieną vairuotoją?“ – klausė D. Valys.
Pasiteiravus, kiek kartų vyko tarnybiniu transportu, D. Valys teigė, kad atlikus Generalinėje prokuratūroje esančių vaizdo kamerų įrašų analizę nustatyta, jog iš pastarųjų 28 kartų generalinis prokuroras 22 kartus į darbą atvyko asmeniniu automobiliu, 3 kartus – visuomeniniu maršrutiniu transportu ir dar 3 kartus savo automobiliu generalinį prokurorą pavežė į darbą vykstantis netoliese gyvenantis prokuratūros vairuotojas.