Vilniuje, Švedijos ambasadoje, pristatytas „Volvo 7700 Hybrid“ autobusas – naujausias Švedijos gamintojų kūrinys, kurį jau užsakė Didžiosios Britanijos sostinės Londono bei Norvegijos sostinės Oslo savivaldybės, įvertinusios jo tylų važiavimą, mažą aplinkos taršą bei iki 35 proc. lėšų degalams sutaupymą.
„Sėkmingi bandymai Geteborge ir Londone parodė, kad hibridiniai autobusai keleivių vežimo bendrovėms leido sutaupyti iki 35 proc. dyzelino, iki 35 proc. sumažinti išmetamo anglies dvideginio kiekį, o azoto oksidų ir kietųjų dalelių emisijos lygis sumažėjo 40–50 proc.“, – sakė Are Knoph, „Volvo Trucks“ generalinis direktorius Baltijos šalims.
„Volvo“ hibridiniame autobuse sumontuoti du varikliai – dyzelinis ir elektrinis. Autobusui pajudant iš vietos ir greitėjant veikia tik elektros variklis. Įsibėgėjus virš 15 km/val. įsijungia 5 litrų darbinio tūrio 210 AG dyzelinis variklis. „Volvo 7700 Hybrid“ sustojus stotelėje ar prie šviesoforo dyzelinis variklis automatiškai išjungiamas. Autobuso stabdymo metu susidaranti energija panaudojama ličio jonų akumuliatorių baterijų įkrovimui. Ši technologija sumažina oro taršos ir triukšmo lygį miestų gatvėse.
„Švedijos Vyriausybė ir Švedijos transporto priemonių gamintojai ėmėsi ryžtingų veiksmų alternatyvių energijos šaltinių paieškai ir pritaikymui, kurie padėtų sumažinti transporto sektoriaus išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų kiekį, oro taršą ir triukšmą“, – sakė Švedijos ambasadorė Lietuvoje Ulrika Cronenberg–Mossberg.
Pasak jos, Šiandien pristatomas Švedijos autobusų gamintojo „Volvo Bus Corporation“ hibridinis miesto autobusas „Volvo 7700 Hybrid“ galėtų būti viena iš alternatyvų Lietuvos miestų viešajam transportui ieškant ilgalaikių ekologiškų sprendimų.
Vilniečiai šį 10 ir 26 maršrutais važiuojantį autobusą gali išbandyti spalio 5–11 d.