Pranešime spaudai teigiama, kad nuo liepos sostinės viešojo transporto keleiviams bus pasiūlyta daugiau bilietų rūšių: pristatomi 5 ir 365 dienų bei kombinuotų kelionių – „Statyk ir važiuok“ bilietai.
Be to, vieni bilietai pigs, o kiti pabrangs. Nuo 7 iki 12 proc. mažinamos ilgalaikių – 90 dienų ir ilgesnės trukmės – bilietų kainos. O štai populiariausių, 30 ir 60 minučių, bilietų kainos mažės arba padidės 1 euro centu. Tuo tarpu 30 dienų bilieto kaina suapvalinama iki sveiko skaičiaus – nuo 28,96 iki 29 Eur (visomis dienomis) ir nuo 26,07 iki 26 Eur (tik darbo dienomis).
Pasak SĮ Susisiekimo paslaugos“ direktorės Modestos Gusarovienės, nors viešojo transporto bilietų kainos ir peržiūrimos bent kartą per metus, dabar galiojančios bilietų, ypač – ilgalaikių, kainos neatitinka viešojo transporto keleivių poreikių.
„Įsigaliojus kainoms, perkant 3 mėnesių ir ilgesnės trukmės bilietą už jį būtų mokama mažiau – pavyzdžiui, perkant naująjį 365 dienų bilietą per metus būtų sutaupoma beveik 40 eurų. Pastarasis bilietas – ypač patraukli galimybė Vilniuje veikiančioms įmonėms, kurios taip galėtų paskatinti savo darbuotojus į darbą atvykti viešuoju transportu. Jau dabar apie 400 įmonių darbuotojai į darbą atvyksta naudodamiesi įmonių pildomais viešojo transporto bilietais“, - sako M.Gusarovienė.
Pasak jos, didesnės nuolaidos nesiūloma, nes siekiama išlaikyti stabilias įmonės pajamas.
Trys naujos bilietų rūšys
Viena iš naujovių – kombinuotos kelionių jungties – „Statyk ir važiuok“ (angl. „Park and Ride“) – bilietas. Šio bilieto kaina siektų 2 eurus, ir juo būtų galima naudotis jau šią vasarą atidarius pirmąją kombinuotos kelionių jungties aikštelę.
„Jau kitą mėnesį pagrindinėse privažiavimo į centrinę miesto dalį arterijose planuojame įrengti pirmąsias tris „Statyk ir važiuok“ sistemos aikšteles, kuriose vairuotojai galės palikti savo automobilį ir savo kelionę toliau tęsti viešuoju transportu. Šių aikštelių tikslas yra skatinti vairuotojus atsisakyti asmeninio transporto kelionėms į centrinę miesto dalį, dėl ko sumažės stovėjimo vietų apkrovos, spūstys, užterštumas, o ir patys vairuotojai sutaupys – nereikės mokėti parkavimo rinkliavos už stovėjimą centre, kai automobilis bus saugiai paliktas „Statyk ir važiuok“ aikštelėje“, – privalumus vardija SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė M. Gusarovienė.
Tarybai patvirtinus, planuojama, kad „Statyk ir važiuok“ bilietu naudosis sostinės pakraščiuose gyvenantys asmenys, kurių kelionė automobiliais yra namai–darbas–namai maršrutu, o automobiliai statomi geltonojoje ir žaliojoje zonose ar paliekami prie didžiųjų prekybos centrų.
Kol kas numatytos trys tokios aikštelės - Ukmergės gatvėje prie „Senukų“ prekybos centro, Žvėryne, Sėlių gatvėje prie troleibusų žiedo, taip pat prie „Siemens“ arenos. M.Gusarovienė teigia, kad pirmosios aikštelės įrengiamos ten, kur yra patogiausias viešojo transporto susisiekimas, 2 eurų kaina nustatyta įvertinus vairuotojų kuro išlaidas ir automobilių stovėjimo įkainius miesto centre. Kaip veiks sistema, planuojama įvertinti iki kitų metų spalio, vėliau svarstoma įrengti dar bent 20 tokių aikštelių.
Manoma, kad naujasis siūlomas 5 dienų bilietas, kurio kaina – 12 eurų, galėtų būti patrauklus dirbantiems Vilniuje 5 darbo dienas, ilgiau nei 3 dienoms į sostinę atvykstantiems svečiams. Teigiama, kad peržiūrint kainas, kiek brangs 1, 3 ir 10 dienų bilietai, nustatyta, jog jais daugiausia naudojasi miesto svečiai, vos 1,6 proc. keleivių.
Tarptautinės dienos be automobilio metu automobilių vairuotojams, pateikusiems galiojantį vairuotojo pažymėjimą, ketinama suteikti teisę nemokamai važiuoti viešuoju transportu.
„2014 m. atliktos apklausos metu nustatyta, kad viešąjį transportą prasčiau vertina tie, kurie juo nesinaudoja. Norime išsklaidyti neigiamą nuomonę apie viešąjį transporto kokybę ar kad juo kelionės trunka per ilgai. Todėl rugsėjo 22-oji, diena be automobilio, būtų puiki galimybė vairuojantiems vilniečiams išbandyti viešąjį transportą nemokamai“, – teigia M. Gusarovienė.