Trečiadienį sostinės politikai pritarė, kad įmonei būtų leista įsigyti šį kiekį troleibusų užtikrinant, kad bendri įsigijimo sandoriai neviršytų 92,43 mln. eurų.
„Vilniaus viešojo transporto“ direktorius Darius Aleknavičius anksčiau sakė, kad pirmuosius troleibusus, nekilus kliūčių dėl viešųjų pirkimų, finansavimo, Vilnius turėtų išvysti 2023 metų trečiąjį ir ketvirtąjį ketvirtį, o likusius 119 – palaipsniui per 2024 metus.
Pirmieji 50 tokio tipo dviašių troleibusų bus perkami iš Aplinkos projektų valdymo agentūros jau skirtų 10 mln. eurų.
„Vilniaus viešasis transportas“ derasi su Europos bankais (CEIB, EB, NIB) dėl viso projekto finansavimo, įmonė sieks gauti ir Europos Sąjungos struktūrinių fondų paramą likusių 119 troleibusų įsigijimui.
Akcentuojama, kad elektriniams autobusams reikalingos krovimo stotelės, tuo metu autonominės ridos troleibusai galėtų būti kraunami nuo kontaktinio tinklo, kelionės metu.
Įmonės duomenimis, 2018-2019 jau įsigytas 41 troleibusas, tad papildomos 159 šios transporto priemonės leis visiškai atnaujinti troleibusų parką, padidins vidutinį troleibusų greitį, mažins kelionės savikainą, be to, atsiras galimybė išmontuoti troleibusų linijų tinklą senamiestyje ir centre, leis prailginti kai kuriuos maršrutus.
Preliminariais rinkos konsultacijų duomenimis, anot D. Aleknavičiaus, vienas dviašis troleibusas, kuriame telpa iki 100 keleivių, kainuotų apie 530 tūkst., triašis, talpinantis iki 150 keleivių – apie 650 tūkstančių eurų.
Naujo tipo troleibusai su autonomine rida, lyginant su įprastiniais, gali nuvažiuoti apie 20-30 kilometrų be kontaktinio tinklo ir esant reikalui apvažiuoti kliūtis gretimomis gatvėmis. Jų baterijos kraunasi ir važiuojant, prisijungus prie kontaktinio tinklo.
Žadama, kad naujieji troleibusai taip pat turės vėdinimo sistemą, kuri, anot „Vilniaus viešojo transporto“, padės pristabdyti koronaviruso plitimo riziką.
Šiuo metu „Vilniaus viešasis transportas“ valdo 413 autobusų, jų vidutinis amžius – 8 metai, taip pat 257 troleibusai, jų vidutinis amžius – 22 metai.