Problema, su kuria susiduria daugelis pasaulio didmiesčių, ima ryškėti ir Vilniuje, todėl savivaldybė nusprendė imtis tokios netradicinės kampanijos – orientuojamasi į dažniausius paspirtukų naudotojus, o ypač tuos, kurie šia priemone rieda pirmuosius kartus.
Tam, kad taisyklės būtų suprantamos ir kartu patrauklios, Vilniaus savivaldybė taip pat sukūrė savotišką rekomendacijų rinkinį – „Tikro Vilniaus paspirtukininko Bibliją“. Joje 10 rekomendacijų, kaip saugiai ir atsakingai keliauti el. paspirtuku, kur jį palikti po kelionės ar ko nedaryti vairuojant paspirtuką.
„Vilniečiai greitai pamėgo el. paspirtukus, jie populiarėja itin sparčiai. Tai puiku – mažesnė oro tarša, daugiau paspirtukų – mažiau automobilių ir t.t. Visgi yra rizikų ir nepatogumų, kuriuos miestuose kelia didelis el. paspirtukų skaičius ir jų judėjimas. Ši kampanija yra vienas iš būdų kalbėtis su miestiečiais. Pradedami nuo dialogo ir aiškių lūkesčių, tikimės pozityvaus atsako iš paspirtukų bendruomenės“, – sako Vilniaus miesto savivaldybės Administracijos direktorius Povilas Poderskis.
Pasak jo, šiuo metu Vilniuje veikia dvi bendrovės, siūlančios trumpalaikę elektrinių paspirtukų nuomą, tačiau dar bent 2–3 planuoja startuoti iki rudens.
„Lyderiaujame Europoje pagal dalijimosi automobiliais paslaugą, todėl matau visas galimybes el. paspirtukų populiarumo šuoliui. Tačiau norime, kad naudą pajustų visi vilniečiai, o ne tik tam tikros grupės“, – teigė P. Poderskis.
Reklaminė kampanija „Nedėk skerso“ ragina nestatyti paspirtukų skersai pėsčiųjų tako. Jos sklaidai bus pasitelktos priemonės internete bei reklaminiai plakatai mieste.
„Tikro Vilniaus paspirtukininko Biblija“ naudinga ir tiems, kas įsigijo nuosavą paspirtuką. Ji rekomenduoja nevairuoti viena ranka, neužsikimšti ausų ausinėmis, nebūti šaligatvių gaideliu, negeisti svetimo turto ir negadinti paspirtukų, atsargiai važiuoti ten, kur yra vaikų, ir kt.
Šiuo metu Vilniaus savivaldybėje svarstomos elektrinių paspirtukų dalijimosi paslaugos taisyklės, kurios artimiausiu metu turėtų būti pateiktos tvirtinti miesto Tarybai. Jos numato pagrindines gaires verslams, norintiems plėtoti mikromobilumo dalijimosi sistemas sostinėje, ir apima reikalavimus saugumui, priežiūrai, priemonių parkavimui, dalijimuisi duomenimis su miestu.