Pradėti naują verslą – daug drąsos reikalaujantis žingsnis, kuris atveria naujų galimybių ir iššūkių. Vienas iš jų – konkurencija su ilgiau gyvuojančiomis ir geriau žinomus prekės ženklus turinčiomis įmonėmis. Jos neretai turi daugiau išteklių, kurie leidžia būti labiau matomiems ir išgirstiems, tačiau yra būdų, kaip jų žinomumą panaudoti savo prekės ženklo naudai. Apie tai šiame straipsnyje kalba skaitmeninės rinkodaros agentūros „Media Partner“ „Google Ads“ skyriaus vadovė Vaida Lavrėnovienė.
Raktinių žodžių konkurencija
Kiekvienos „Google Ads“ strategijos kertinis akmuo yra raktažodžiai, todėl svarbus kriterijus, į kurį reikia atsižvelgti juos renkantis, yra konkurencingumas. Ši konkurencija atspindi tai, kaip sunku bus laimėti konkretaus raktinio žodžio pasiūlymą „Google“ mokamos paieškos rezultatuose. Jei raktažodžio konkurencija yra labai didelė, turėsite pasiūlyti atitinkamai didesnę kainą, kad laimėtumėte geresnes skelbimų pozicijas.
„Google“ konkurenciją matuoja pagal reklamuotojų skaičių, kurie naudoja tam tikrą raktinį žodį. Ji gali būti didelė, vidutinė arba maža. Žinoti, kiek reklamuotojų naudoja raktažodį, yra vienas iš veiksnių padedančių lengviau nustatyti biudžetą, kurį reikalinga skirti kampanijai.
Konkurentų pavadinimai – geri raktiniai žodžiai?
Konkurento prekės ženklo naudojimas įmonės reklamoje gali būti labai efektyvi pozicionavimo priemonė ir gali duoti didelės ekonominės naudos. Tai gali parodyti konkrečius jūsų įmonės produktų ar paslaugų pranašumus ar savybes. Gerai vykdant tokią reklaminę kampaniją gali padidėti net priklausanti rinkos dalis ir pajamos.
Nepaisant to, lyginamoji reklama gali parodyti jūsų konkurento prekės ženklą ir susijusius produktus ar paslaugas mažiau palankioje šviesoje arba pabrėžti savybes, kurių jūsų konkurentas nenori pabrėžti. Tai iškelia klausimą apie teisėtumą, tačiau pagal „Google“ politiką tai visiškai teisėta ir priimtina: „Google“ netirs ir neapribos prekių ženklų terminų naudojimo raktiniuose žodžiuose, net jei bus gautas skundas dėl prekės ženklo naudojimo.“
Ar tikrai tik atėjo ir išėjo?
Tarkime, kad išsiaiškinote konkurentų pavadinimus ir sukūrėte platų prekių ženklų sąrašą. Panaudoję juos jūs po savaitės pastebite, kad sulaukiate nemažo paspaudimų kiekio. Iš pirmo žvilgsnio atrodo, jog sulaukiate norimų rezultatų, tačiau pažvelgus į „Google Analytics 4“ pamatysite ir kitokius duomenis. Čia dominuos labai aukšti tų pačių raktinių žodžių atmetimo rodikliai, kurie gali pakenkti jūsų kampanijai.
Kodėl taip nutinka? Didelis atmetimo rodiklis gali reikšti, kad skelbimą spustelėję žmonės tikėjosi pamatyti konkretaus prekės ženklo, kurio pavadinimą naudojote kaip raktažodį, produktus. Jie patekę į jūsų tinklalapį nerado ko, tikėjosi, todėl tiesiog išėjo. Nors ir buvo sulaukta paspaudimo, tačiau pinigai reklamai buvo iššvaistyti, nes buvo gautas blogas srautas.
Yra ir kita medalio pusė. Atėjusieji į jūsų svetainę galbūt ir tikėjosi patekti į konkurentų puslapius, tačiau jie apie jus sužinojo. Todėl nors ir nepasiekiamas pardavimo tikslas, bet padidinamas žinomumas, kuris ilgainiui gali atnešti jau ir pardavimų augimą.
Mažiau yra daugiau
Raktažodžiams naudojant konkurentų pavadinimus reikia atsižvelgti, jog jie būtų panašūs savo dydžiu ir siūlomais produktais ar paslaugomis. Tai kur kas veiksmingiau, nes žmonės, ieškantys produktų, kurių savybės panašios į jūsų, gali pirkti iš jūsų, nes jie norėtų išbandyti ką nors kitokio, bet tame pačiame produktų asortimente.
Nereikėtų naudoti raktinių žodžių iš konkurentų, kurie parduoda masinio vartojimo produktus, jei orientuojamasi į tam tikrą grupę, kuri ieško kažko įdomesnio. Jie parduoda skirtingą produktą ir juo siekiama patenkinti masinį vartojimą, o ne jūsų verslo siūlomą selektyvesnį.
Amžinas klausimas – naudoti ar ne?
Konkurentų pavadinimų ir jų prekių ženklų naudojimas kampanijos naudai yra geras būdas padidinti potencialių konversijų skaičių. Tačiau klausimas naudoti ar ne visada išlieka, nes tai priklauso nuo daugelio veiksnių: konkurencijos dydžio, produkto, rinkos, kurioje reklama bus rodoma. Žinoma, tai reikalauja ir nuolatinio kampanijos elgsenos stebėjimo, kad būtų įsitikinta, jog konkurentų raktiniai žodžiai padeda pasiekti norimus rezultatus.
Dėl šių priežasčių reikia prieš renkantis strategiją pasitarti su „Google“ reklamos specialistu. Tam, kad būtų pasiekti geresni „Google Ads“ reklamų rezultatai galima naudoti įvairias strategijas, tačiau svarbu, kad jos padėtų įgyvendinti išsikeltus tikslus.
Vaida Lavrėnovienė yra skaitmeninės rinkodaros agentūros „Media Partner“ Google Ads skyriaus vadovė.