Kaip pasakojo Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Gaminių kontrolės skyriaus vyriausioji specialistė Elena Rinkevičienė, patikrinus UAB „Bene Factum“ produkciją buvo nustatyta, kad šios bendrovės platinamas aviečių ir juodųjų serbentų kvapo kosmetinis spiritas BF yra pavojingas. Kadangi produktai neatitiko LR Produktų saugos įstatymo 14,16 ir 17 straipsnių, „Bene Factum“ buvo įpareigota pašalinti iš prekybos netinkamus gaminius.
Tačiau vos gavę informaciją apie uždraustus produktus „Bene Factum“ į rinką pateikė tuos pačius gaminius, tik su pakeistomis etiketėmis bei naujais prekių kodais. Tiesa, žodis „spiritas" jame visgi liko.
BF kosmetiniai spiritai bei kitos etilo alkoholio turinčios kosmetinės priemonės, tyrimų duomenimis, dažniausiai perkamos naudoti ne pagal paskirtį, bet kaip alkoholinius gėrimus. Tyrimą atlikusios bendrovės „Norstat LT“ atstovams 100 proc. kosmetinio spirito BF pirkėjų teigė, jog šį skystį jie perka gerti. Daugiau nei 30 proc. jų tai daro kasdien. Didžioji dalis respondentų būtent kaip alkoholinį gėrimą pirko ir BF burnos skalavimo skystį.
Tačiau šis pigus alkoholinių gėrimų pakaitalas labai kenksmingas. „Kosmetinių priemonių gamybai, be etilo alkoholio, naudojamas kenksmingas izopropilas, ilgainiui pažeidžiantis centrinę nervų sistemą, sukeliantis virškinimo trakto sutrikimus. Žmogus juk to nežino – kvepia taip pat ir skonis panašus į tradicinių alkoholinių gėrimų“, - pasakoja Vilniaus Universiteto Toksikologijos centro vadovas Robertas Badaras.
Siekiant kovoti su sveikatai itin žalingu svaiginimusi kosmetinėmis priemonėmis, parlamentaras Vaidotas Bacevičius Seime užregistravo Alkoholio kontrolės įstatymo pataisas, kurios ribotų prekybą daugiau nei 20 proc. alkoholio koncentraciją viršijančiomis higienos priemonėmis.
Siūloma tokius produktus uždrausti pardavinėti kioskuose bei nustatyti atsakomybę už šio draudimo pažeidimą. Taip tikimasi apriboti didžiąją dalį jų pasiūlos, apsaugoti nepilnamečių interesus, sumažinti žalą žmonių sveikatai ir ūkiui dėl šių alkoholinių gėrimų pakaitalų vartojimo. Lietuvos laisvosios rinkos instituto duomenimis, higienos priemonės sudaro net 7 proc. Lietuvos alkoholio rinkos.