Prieš trejus metus Klaipėdos uoste įvykusios avarijos priežastis teks dar kartą prisiminti šios avarijos kaltininkams, liudytojams bei nukentėjusiesiems. Baigtas ikiteisminis tyrimas baudžiamojoje byloje dėl dviejų žmonių žūties bei didelės vertės turto sugadinimo.
Klaipėdos miesto apylinkės prokuratūra bylą perdavė miesto apylinkės teismui.
Kaltinimai pareikšti motorlaivio „Magdalena“, plaukiojusio su Maltos vėliava, 52 metų lenkų tautybės kapitonui V. M. ir 55 m. Klaipėdos valstybino jūrų uosto locmanui V. Š.
Ikiteisminį tyrimą byloje atlikę Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Jūrų uosto policijos skyriaus pareigūnai nustatė, jog dėl šių asmenų kaltės 2008 m. balandžio 10 d. motorlaivio švartavimosi prie krantinės metu žuvo du žmonės – vilkiko „Barta“ pamaininio kapitono padėjėjas bei jūreivis, buvo sugadintas akcinei bendrovei „Klasco“ priklausantis 1,3 mln. litų vertės vilkikas.
Nustatyta, kad laivas „Magdalena“ uosto akvatorijos kanalu plaukė nesaugiu greičiu, pasirinko neleistiną vilkimo lyno padavimo būdą. Todėl vilkiko „Barta“ įgulai pradėjus švartavimą motorlaivio „Magdalena“ priekinis korpusas įsirėmė į vilkiką, jį apvertė ir perplaukė per jį, o du vilkiko įgulos nariai nuskendo.
Beveik dviejų milijonų litų civilinį ieškinį dėl turtinės žalos atlyginimo pareiškė vilkiko „Barta“ savininkė AB „Klasco“. Civiliniais ieškovais byloje taip pat pripažintos dvi draudimo bendrovės, reiškiančios beveik pusės milijono litų ieškinį, o nukentėjusiaisiais pripažinti žuvusiųjų artimieji sieks, kad jiems būtų atlyginta 200 tūkst. ir 30 tūkst. litų turtinė ir neturtinė žala.
Maksimali bausmė už neatsargų gyvybės atėmimą, kai yra pažeistos teisės aktų nustatytos specialios elgesio saugumo taisyklės, – laisvės atėmimas iki šešerių metų.