„Lietuviai vis dar laikosi nuomonės, kad suskystintų gamtinių dujų terminalas „Independence“ yra per brangus valstybei. Tokios nuomonės laikosi 40 proc. respondentų. Vis dėlto, palyginti su 2018 metais, šis rodiklis sumažėjo 13 procentinių punktų“, – skelbiama Rytų Europos studijų centro paskelbtoje apžvalgoje.
Apklausos duomenimis, per pastaruosius dvejus metus tokiam teiginiui nepritariančių gyventojų skaičius taip pat padidėjo – nuo 15 proc. 2018-aisiais iki 21 proc. 2020 metais.
27 proc. apklausos dalyvių nei sutiko, nei nesutiko su teiginiu, kad SGD terminalas yra brangus valstybei, o 12 proc. apklaustųjų šiuo klausimu neturėjo nuomonės.
SGD terminalas pradėjo veikti 2014-ųjų pabaigoje. Jis sukūrė alternatyvą gamtinių dujų tiekimui iš Rusijos koncerno „Gazprom“.
Tuomet skaičiuota, kad jo statybos kainavo apie 145 mln. eurų. Laivą-saugyklą „Independence“ terminalo operatorė „Klaipėdos nafta“ nuomojasi iš Norvegijos bendrovės „Hoegh LNG“.
Už SGD laivo nuomą „Klaipėdos nafta“ per metus moka 68,9 mln. JAV dolerių (dabartiniu kursu – apie 61 mln. eurų), o per 10 metų sumokės – 689 mln. dolerių (apie 610 mln. eurų). „Hoegh LNG“ ne tik nuomoja laivą su įgula, bet ir teikia jo priežiūros ir operavimo paslaugas.
„Independence“ nuomos sutartis baigs galioti 2024 metų pabaigoje, tuomet SGD terminalą valdanti „Klaipėdos nafta“ įsigis šį arba kitą laivą-saugyklą.
„Klaipėdos naftos“ samdyti „Poyry“ konsultantai 2018 metais skaičiavo, kad SGD laivo-saugyklos įsigijimas Lietuvai kainuotų 120-160 mln. eurų, o pernai rudenį parengtame projekto verslo plane nurodoma vidutinė suma – 140 mln. eurų.