Kovo 28 d. Vilniaus lopšelio-darželio „Pušynėlis“ tėvai teigia gavę pranešimą, jog balandžio 1 d. Energijos skirstymo operatorius (ESO) atliks elektros tinklo darbus, kurių metu ugdymo įstaigai bus nutrauktas elektros energijos tiekimas.
Pranešime teigta, jog elektra lopšelyje-darželyje bus atjungta kone visą dieną – nuo 9 iki 17 valandos. Be to, tėvams taip pat buvo rekomenduota vaikų tą dieną į darželį nevesti.
„Kadangi nebus galimybės gaminti maistą virtuvėje, vaikai bus maitinami sausu daviniu. Prašome atsižvelgti į situaciją ir esant galimybei nevesti vaikų į darželį“, – rašoma laiške tėvams.
Nesuprato dėl ko negalima įjungti generatoriaus
Visgi toks pranešimas gerokai papiktino į ugdymo įstaigą atžalas vedančius tėvus. Anot jų, absurdiška, kad lopšelis-darželis negali būti aprūpintas elektros generatoriumi, kad būtų deramai užtikrinta vaikų priežiūra ir ugdymas.
„Atrodo absurdas, XXI a., o nesant elektros vaikams siūlomas sausas davinys arba esant galimybei prašoma nevesti. Gal galima tokiu atveju šiais laikais atvežti elektros generatorių ir užtikrinti normalias ugdymo sąlygas?“ – klausia viena iš mamų.
Dėl kilusios situacijos į lopšelį-darželį pirmadienį raštu kreipėsi ir naujienų portalo tv3.lt žurnalistai. Tiesa, vėliau žurnalistams paskambino „Pušynėlio“ direktorė Audronė Lenkauskienė, kuri nurodė, jog ESO suteiks elektros generatorių ugdymo įstaigai.
Apie tai raštu buvo pranešta ir į lopšelį-darželį vaikus vedantiems tėvai.
„Informuojame, kad 2025 m. balandžio 1 d. vaikai ugdysis ir bus maitinami įprastai. ESO parūpino elektros generatorių. Elektros tiekimas bus užtikrintas“, – nurodyta laiške tėvams.
Tą žurnalistams patvirtino ir ESO atstovė ryšiams su visuomene Rasa Juodkienė.
„ESO visoje Lietuvoje planuoja ir vykdo planinius elektros energijos atjungimus. Mat yra darbų – remontuojant tinklą, prijungiant naujus klientus ir pan., – kurių neįmanoma atlikti laikinai nenutraukus elektros energijos tiekimo.
Apie tokius darbus visus klientus, taip pat ir darželį, visuomet informuojame iš anksto. Taip pat visuomet siunčiame priminimus ir susisiekiame su klientu likus dienai iki darbų pradžios.
Šiuo atveju taip pat informavome klientą nurodytais kontaktais apie suplanuotus darbus iš anksto. Bandėme susisiekti ir ESO savitarnoje nurodytu telefonu, tačiau nesėkmingai. Galiausiai šiandien, likus dienai iki darbų pradžios, su pačiu darželiu suderinome ir generatoriaus pajungimą tuo metu, kai bus atliekami planuoti darbai“, – atsakyme raštu komentavo R. Juodkienė.
Ji taip pat priminė gyventojams atnaujinti savo kontaktinius duomenis ESO duomenų bazėje.
„Klientų prašome ir primename atnaujinti kontaktinius duomenis ESO savitarnoje, kad visa aktuali informacija pasiektų laiku ir galėtume ne tik atsakyti į kylančius klausimus, bet ir rasti reikiamus sprendimus“, – pabrėžė ESO atstovė ryšiams su visuomene.