Kaip antradienį pranešė teismas, įteiktame pranešime apie tarnybinį nusižengimą pareiškėjui nebuvo nurodyta, kokių konkrečių tarnybinių nusižengimų padarymu jis yra kaltinamas, nepateikti jokie įrodymai ar kitos reikšmingos aplinkybės, t. y. buvo apsiribota tik abstrakčiais teiginiais.
Ši tarnybinė nuobauda pareiškėjui buvo skirta 2017 metų rudenį tuometinio sveikatos apsaugos ministro Aurelijaus Verygos įsakymu. 2018 metais Vilniaus apygardos administracinis teismas pareiškėjo skundą atmetė, tačiau pernai Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas šį sprendimą panaikino ir perdavė administracinę bylą pirmosios instancijos teismui nagrinėti iš naujo.
Antrą kartą išnagrinėjęs bylą teismas konstatavo, jog pareiškėjo informavimas apie galbūt padarytus tarnybinius nusižengimus yra nekonkretus, neaiškus ir itin platus, apimantis pareiškėjo veiklą nuo jo darbo Sveikatos apsaugos ministerijoje kancleriu pradžios 2015 metais iki galimai padarytų tarnybinių nusižengimų tyrimo pradžios 2017 metais, todėl nevertintinas kaip proporcingas.
Todėl teismas padarė išvadą, kad buvo padarytas esminis procedūros pažeidimas, kai pareiškėjo teisė būti išklausytam prieš priimant sprendimą ir būti informuotam apie nustatytas faktines aplinkybes, taikant tarnybinę atsakomybę, buvo pažeista. Teismas taip pat konstatavo, kad ministerija neįrodė, jog G. Aleksonis padarė jam inkriminuojamus tarnybinius nusižengimus, todėl komisijos galimam tarnybiniam nusižengimui tirti surašyta išvada dėl pareiškėjui inkriminuotų tarnybinių nusižengimų, esant nustatytam esminiam procedūriniam pažeidimui, yra neteisėta ir nepagrįsta.
Šis sprendimas per 30 dienų gali būti skundžiamas Lietuvos vyriausiajam administraciniam teismui.
Vilniaus apygardos administracinis teismas nagrinėja dar vieną G. Aleksonio skundą, kuriame prašoma panaikinti kitą sveikatos apsaugos ministro skirtą nuobaudą – atleidimą iš pareigų. Administracinės bylos nagrinėjimas sustabdytas, kol įsiteisės galutinis sprendimas šioje byloje.
Tuometinis sveikatos apsaugos ministras A. Veryga G. Aleksoniui griežtą papeikimą skyrė ministerijos komisijai nustačius, kad jis, piktnaudžiaudamas tarnybine padėtimi, darė įtaką ministerijos darbuotojams, siekdamas teisės aktams prieštaraujančio ir tretiesiems asmenims palankaus sprendimo ne konkurso būdu išnuomoti valstybės turtą bendrovei „Dussmann service“. Ši bendrovė 2016 metų rugpjūtį laimėjo Santaros klinikų organizuojamą viešą maitinimo paslaugų pirkimą. „Dussmann service“ maitinimo paslaugas ligoninės darbuotojams ir kitiems lankytojams teikia nuo 2005 metų.
Komisija nurodė, kad buvo sudarytos sąlygos išvengti ligoninės patalpų nuomos viešo konkurso, taip užtikrinant maitinimo paslaugas teikiančiai įmonei itin mažą patalpų nuomos mokesčio dydį.
SAM teigimu, nustatyta ir kitų pažeidimų: aptikta ir netvarkinga, nevienoda sutarčių dokumentacija, ministerijos komisijoms bei Valstybės kontrolei teikti skirtingi bei prieštaringi duomenys. Taip pat nustatyta, jog ministerijos kancleris, siekdamas, kad Valstybės kontrolės ataskaitoje būtų nurodyta kuo mažiau valstybės turto valdymo trūkumų, esą įpareigojo SAM darbuotojus parengti raštą, prieštaraujantį ministro pozicijai bei neigiantį Valstybės kontrolės ataskaitos projekte nurodytus turto valdymo pažeidimus.
Dėl minėtų pažeidimų ministerija buvo kreipusis į Specialiųjų tyrimų tarnybą, bet ši pradėti ikiteisminį tyrimą atsisakė, nenustačiusi korupcinio pobūdžio nusikalstamos veikos požymių. Anot jos, įvertinus duomenis, nustatyta, kad aplinkybės galėtų būti vertinamos ne baudžiamosios, o drausminės atsakomybės požiūriu.
G. Aleksonis ministerijos kanclerio pareigas ėjo nuo 2015 metų balandžio iki 2017 metų gruodžio.