• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Didžiosios JAV technologijų kompanijos 2017-uosius prisimins kaip sudėtingus, vien jau dėl sumažėjusio pasitikėjimo visuomenėje. Atėję 2018-ieji, nežada nieko daug geresnio, tačiau „Business Insider“ prognozuoja „ir gerų ir blogų naujienų“.

13

Didžiosios JAV technologijų kompanijos 2017-uosius prisimins kaip sudėtingus, vien jau dėl sumažėjusio pasitikėjimo visuomenėje. Atėję 2018-ieji, nežada nieko daug geresnio, tačiau „Business Insider“ prognozuoja „ir gerų ir blogų naujienų“.

REKLAMA

Daugiausiai prasidėjusiais metais dėmesio bus skiriama „Amazon“ visa apimančiai plėtrai, „Disney“ žengimui į transliacijų internetu rinką bei papildytosios realybės bei dirbtinio intelekto burbulų likimo.

JAV įstatymų reguliavimas

Didžiosios JAV IT bendrovės per pastaruosius metus išaugo į faktiškai nekontroliuojamus gigantus, kurios galėjo diktuoti savo taisykles iš esmės varžomai. Iš esmės tai niekas ir nesvarstė realiai reguliuoti „Big Tech“.

Tačiau laikai keičiasi, rašoma „Business Insider“. Šiais metais JAV Senate buvo pristatytas bene pirmasis įstatas, numatantis kai kurių didžiųjų IT bendrovių reguliavimą – „Sąžiningų reklamų aktas“ (angl. „Honest Ads Act“). Įstatymas numato, kad žmonės, skelbiantys politinę reklamą internete, ypač tokiuose puslapiuose, kaip „Facebook“ ar „Google“, turės atitikti tokias pačias skaidrumo taisykles, kurios yra taikomos televizijai, radijai ar spaudai.

REKLAMA
REKLAMA

Kol kas šis aktas dar neįsigaliojo, tačiau valdžios reguliavimo tendencija išsilaikys. Taip pat, galimai pasirodysiantys įstatymai gali apimti daug daugiau negu tik politinė reklama.

REKLAMA

Pavyzdžiui, demokratų senatorius Markas Warneris susitiko su ekspertais, bandydamas išsiaiškinti, ar technologijų bendrovės nesiekia specialiai kurti didelę priklausomybę keliančius produktus. Pastaruoju metu vis daugiau ekspertų perspėja, kad dopamino kiekis, kurį žmogus gauna „Instagram“ žinutei sulaukus daugiau nei 100 pamėgimų, gali būti ne atsitiktinis dalykas, o dizaino ir psichologiniais triukais išprovokuotas elgesys.

REKLAMA
REKLAMA

Žinoma, kad galimybė jog tokie įstatymai praeis pro antireguliacinę D. Trumpo administraciją ir respublikonų kontroliuojamą Kongresą – net ir dabartiniame politiniame klimate – yra artima nuliui. Tačiau taip pat aišku, kad įstatymų leidėjai vis akyliau stebės technologijų industriją.

„Disney“ taps pagrindiniu „Netflix“ konkurentu, prasidės tikras karas

„Netflix“ gali jau pradėti nerimauti, laukiant šių metų rezultatų, nes „Disney“ yra rimtai nusiteikę imtis bendrovės užimtos rinkos dalies.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

2017-ųjų pabaigoje „Disney“ sudrebino rinką paskelbę apie „21st Century Fox“ įsigijimą, kuris ekspertų vadinamas akivaizdžiu žingsniu prieš „Neftlix“. Kol kas konkurencijos tarnyba dar sprendžia šio sandorio „palaiminimo“ detales, tačiau net ir nepaisant to, kaip viskas pasibaigs, iš „Disney“ yra laukiama „kabinimosi į „Netflix“ gerklę“.

REKLAMA

Šiais metais Holivudo gigantai paleis pirmąją savo interneto transliacijų paslaugą. Internete vartotojai gaus galimybę žiūrėti įspūdingą filmų ir televizijos šou kolekciją, įskaitant visas „Mickey Mouse“ ar „Luke Skywalker“ epopėjų dalis. Maža to, „Disney“ priklausantis ESPN galų gale paleis savo tiesioginių transliacijų ir vaizdo įrašų paslaugą.

Be to, kad „Disney“ tikriausiai įsigis ir „Fox“ kuriamą turinį, bendrovė tikriausiai atšauks visą savo produkciją iš „Netflix“, o tai atvers nemažą skylę šios internetinės televizijos turinio pasirinkime. „Netflix“ teks investuoti milijardus, jeigu bendrovė norės pakeisti konkurentų turinį. Tai, aišku, gali ir išeiti į naudą, jeigu naujieji projektai pasiteisins, tačiau gali baigtis ir žiūrovų pasitraukimu.

REKLAMA

Į Holivudą ir toliau milijardines investicijas klos didžiosios IT bendrovės – „Apple“, „Amazon“, „Google“ ir „Facebook“. Visos jos siekia savų, tačiau iš esmės panašių tikslų kuriant video turinį – reklamos pardavimų skatinimas, vartotojų poreikių tenkinimas.

Tiesa, kol kas tai labiau ateities investicijos, nes, jeigu vertintume pagal 2017 metus, didelių televizijos hitų joms sukurti nepavyksta. Holivudo rykliai atrodo visai patenkinti gaudami „pinigus iš oro“, kuriuos nenutrūkstamu srautu pumpuoja IT gigantai, teigia „New York Times“ apžvalgininkas Farhadas Manjoo. Problema tik ta, kad faktiškai visi jie, gal išskyrus „Netflix“ ir „Amazon“, nepaisant milžiniškų investicijų ir pasamdytų garsiausių vardų, nelabai žino, kaip priversti pirkėją žiūrėti jų gaminamą produkciją. Taigi, šiais metais galima tikėtis eilinio „kvailų pinigų“ (angl. dumb tech money) srauto į internetinės televizijos produkciją, kurią vartotojas ir toliau vangiai žiūrės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kinijos vartotojiškieji prekės ženklai bombarduos JAV rinką

„Apple“ ir „Samsung“ yra visiškai okupavę JAV išmaniųjų telefonų rinką. Remiantis naujausiais „comScore“ duomenimis, „iPhone“ išlaiko apie 45 proc. visų JAV telefonų rinkos vartotojų, o „Samsung“ – dar apie 29 proc.

„Huawei“ ir „Xiaomi“, du Kinijos išmaniųjų telefonų rinkos gigantai, kurių produkcija itin mėgstama besivystančiose rinkose, neplanuoja taikytis su šiuo JAV ir Pietų Korėjos bendrovių dominavimu. „Huawei“ planuoja pardavinėti naują išmanųjį „AT&T“ tinklu jau 2018-ųjų pradžioje. Tuo pat metu žiniasklaida skelbia, kad „Xiaomi“ vykdo derybas su „AT&T“ bei „Verizon“.

REKLAMA

Tiesa, istorija rodo, kad šis bandymas atsiriekti JAV rinkos dalį yra pasmerktas dar neprasidėjęs. Visos bendrovės, bandžiusios žengti į šią rinką – pradedant HTC, „Motorola“, „Essential“, ZTE ir baigiant „Google“ – iš esmės patyrė fiasko.

Kokia galėtų būti išmokta pamoka? Jeigu negali pasiūlyti ką nors išskirtinio ir siūlyti tai per visus didžiausius mažmeninės prekybos platinimo tinklus, geriau jau nebandyti iš viso. Paprasčiausiai jau per vėlu ateiti naujam žaidėjui ir duoti JAV rinkai daugiau tos pačios produkcijos.

REKLAMA

Masinis nerimas dėl „Amazon“ galios augimo

Šie metai bus ryškus „amazonifikacijos“ pavyzdys su dar daugiau amerikiečių gyvenimo pokyčių, kurie nebeapsiribos tik standartiniu apsipirkimu internete.

„Amazons“ planuoja plėstis į farmacijos, skaitmeninės reklamos, prekių pristatymo verslą, bei didins savo dalyvavimą mažmeninė prekyboje. Ši bendrovė iš paprasto skaitmeninės prekybos centro evoliucionuoja į prekybos kolosą, kuris neturkus gali užklijuoti „Prime“ ženkliuką ant praktiškai visko, ką vartojame.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Business Insider“ primena, kad tos verslo sritys, į kurias jau anksčiau įžengė „Amazon“ pasižymėjo ankstesnių jos lyderių milžiniškais nuostoliais. Prekybos centrai, pavyzdžiui, neteko milijardų pajamų – užteko „Amazon“ paskelbti apie „Whole Foods“ įsigijimą. Galima tik įsivaizduoti, kas laukia vieno didžiausių JAV vaistinių tinklų CVS ar statybinių medžiagų parduotuvių tinklo „Macys“, jeigu „Amazon“ pradės prekyba vaistais, ar įsigis tokį tinklą kaip „Nordstrom“.

REKLAMA

Turėdama faktiškai neribotą biudžetą ir nekonkurencingą aplinką, „Amazon“ galės iš esmės neribotai perimti bet kurią vartojimo industrijos dalį, kurią tik užsimanys. 2018-ųjų pabaigoje tikrai daug kam kils minčių, ar toks „Amazon“ visa apimantis dominavimas daugelyje prekybos sričių išeis į gerą mums visiems. „Business Insider“ apžvalgininkas Steve’as Kovachas prognozuoja, kad atsakymas bus „ne“.

REKLAMA

Papildytosios realybės burbulas subliukš

Papildytoji realybė (PR), technologija leidžianti matyti virtualius vaizdus realybėje, praėjusiais metais buvo bene labiausiai aptariama technologija.

„Apple“, „Google“, „Facebook“, „Snapchat“, o ir visos kitos bent kiek labiau su vartojimu susijusios technologijų industrijos bendrovės padėjo PR, leidžiančių naudotis ja išmaniuosiuose telefonuose, pagrindą. Tačiau, nepaisant skambių antraščių ir pareiškimų, kol kas mes dar nematėme kažko tokio, kas realiai pademonstruotų PR tikrąjį potencialą – nebent jus tenkintų visokie šokantys sumuštiniai.

REKLAMA
REKLAMA

Išmanieji telefonai, kurie pasirodė pačioje PR technologijų bumo pradžioje, pasirodė ganėtinai tragiškai pačios technologijos atžvilgiu. Ir kol kas yra mažai įrodymų, kad programuotojai ką nors iš jos galėtų išspausti itin inovatyvaus ar naudingo.

PR technologija, tikėtina, taip ir nepatvirtins į ją dedamų vilčių ir kalbų kiekio, kol kas nors neišras išmaniųjų akinių, kuriuos žmonės iš tiesų norės nešioti.

Dėl šios problemos „Apple“, „Google“ ir kitų bendrovių pakurstytas informacijos apie PR bumas šiais metais, tikėtina, subliukš. Investicijos atsitrauks ir burbulas sprogs. „Susitiksime iš naujo 2020-aisiais“, – rašoma „Business Insider“.

Dirbtinio intelekto burbulas plėsis

Dirbtinis intelektas tapo visa apibendrinančia kompiuterių, kurie naudojasi savo turima pasaulio suvokimo informacija priimant sprendimus dėl naujai pateiktų duomenų, sąvoka. Pačios save vairuojančios mašinos naudoja dirbtinį intelektą navigacijai. „Amazon“ virtualus asistentas „Alexa“ pataria kurį muilą turėtumėte įsigyti. „Google“ automatizuoja jūsų nuotraukų albumus pagal jose pavaizduotus asmenis, daiktus ar vietas.

Dirbtinis intelektas yra daug žadanti ir naudinga technologijų terpė, net jeigu jūs nebūtinai ją kasdien ir naudojate. Ji suteikia dar daugiau galimybių pirmaujančioms technologijų bendrovėms ir jos svarba su kiekvienais metais tik plėsis. Bet kuri dabartinė IT bendrovė, kuri neskiria dėmesio tam, kaip dirbtinis intelektas gali paversti jos produktus geresniais, yra pasmerkta žlugti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų