Vienas į tv3.lt žurnalistus kreipęsis skaitytojas iš Vilniaus Tadas dalinasi, kad jam jau ne kartą teko skambinti į bendrovės „Unipark“ klientų aptarnavimo skyrių dėl neteisingai fiksuojamo automobilio parkavimo laiko Vilniuje esančiame Ogmios mieste.
„Aikštelėje nurodyta, kad pirmos 4 valandos yra nemokamos. Tačiau jau ne pirmą kartą tenka susidurti su situacija, kai pastovėjus apie 10 minučių ir išvažiavus, kitą dieną arba vakare reikia skambinti į klientų aptarnavimo skyrių ir prašyti, kad jie man anuliuotų besikaupiantį mokestį, nes programėlėje rodoma, kad mano automobilis vis dar yra aikštelėje“, – pasakoja vyras.
Tiesa, Tadas priduria, kad visus kartus jam susikaupęs mokestis už stovėjimą buvo anuliuotas, o situacija išspręsta.
Visgi, vilniečio manymu, žmonėms nereikėtų, kiekvieną kartą, statant automobilį, jaudintis dėl to ar jiems reikės skambinti į „Unipark“ klientų aptarnavimo skyrių, kad nesusikauptų milžiniška skola.
„Kiti, pamanę, kad iš tikrųjų nesusimokėjo, gali ir veltui prarasti pinigus“, – sako vyras.
Susiduriama su daug problemų
Naujienų portalo tv3.lt žurnalistams pasidomėjus ar panašių vairuotojų nusiskundimų dėl „Unipark“ yra ir daugiau, Rekvizitai.lt puslapyje buvo rasta dešimtys neigiamų atsiliepimų apie šią bendrovę valdančią UAB „Stova“ įmonę. Daugiausiai žmonės skundėsi būtent dėl įvairiausių trukdžių, mėginant susimokėti.
„Įvažiavau į aikštelę, kur pirmos 2 valandos nemokamos. Išvažiavau po 15-30 minučių stovėjimo. po 6 dienų užeinu į programėlę ir ten parašyta, kad iki dabar ten stoviu ir esu skolingas 79 eurus. Paskambinus į klientų aptarnavimą, stovėjimą sustabdė, bet paskyros iš programėlės pašalint neduoda, rašo, kad skolingas“, – teigiama viename iš atsiliepimų.
Kitame atsiliepime, parašytame šių metų gegužę, pasakojama, kad vienoje stovėjimo aikštelėje neatsidarė vartai ir dėl to vairuotojui susikaupė didesnė suma už stovėjimo laiką.
„Privažiavus prie vartų negalėjau išvažiuoti, nes informacija rodė, kad viršytas nemokamo laiko limitas. Pabandžiau apmokėti telefonu, o ne per banką, tačiau programėlė ir toliau neveikė, rodydama, kad mokėjimas jau yra vykdomas“, – pasakojama atsiliepime.
Atsiliepimą palikęs žmogus prideda, kad mėgino susisiekti tiek su klientų aptarnavimo centru, tiek su žmonėmis, kurių numeris buvo nurodytas ant vartų, tačiau jie jam taip pat negalėjo padėti.
„Likau įkalintas aikštelėje iš kurios išvažiuoti negaliu, o suma už stovėjimą, vis didėja ir jos apmokėti negaliu“, – sako jis, pridurdamas, kad galiausiai susimokėti pavyko nuėjus į netoli aikštelės buvusią kasą.
Buvo pastebėti ir tokie skundai, jog nesusimokėję už automobilio stovėjimą, žmonės gaudavo baudą, apie kurią sužinodavo jau ne iš pačių „Unipark“ ar UAB „Stova“ atstovų, o skolų išieškojimo įmonės „Julianus Inkaso“.
Gyventojų teigimu, apie susidariusią skolą jiems anksčiau pranešta nebūdavo, o „Julianus Inkaso“ skolą atsiųsdavo jau su papildomu mokesčiu už jų paslaugas.
„Norėčiau atkreipti dėmesį į tai, kad aš, nei iš UAB „Stova“, nei iš UAB „Julianus Inkaso“ nesu gavęs nė vieno pradinio pranešimo dėl prievolės įvykdymo. Visi pranešimai, kuriuos gavau, jau buvo su išieškojimo mokesčiu“, – tvirtinama birželio mėnesį paliktame atsiliepime.
Įrodžius nekaltumą – skola anuliuojama
„Unipark“ rinkodaros vadovas Laurynas Globys teigia apgailestaujantis dėl susidariusių situacijų. Anot jo, bendrovės atstovai nuolatos analizuoja gaunamus duomenis bei mėgina taisyti atsiradusias klaidas.
„Kasdien apdorojame dešimtis tūkstančių mokėjimų. Esant tokioms paslaugų apimtims kartais neišvengiamai pasitaiko klaidų, kurios atsiranda dėl mūsų ar išorinių partnerių klaidų.
Kiekvieną mūsų klientų užklausą vertiname ir sprendžiame geranoriškai ir siekdami sumažinti mūsų klientų patiriamus nepatogumus. Jei klientas įrodo, kad pranešimą dėl skolos gavo ne dėl savo kaltės, jį anuliuojame“, – komentuoja L. Globys.
tv3.lt žurnalistams paklausus, kokiu būdu įmonės atstovai praneša savo klientams apie susidariusias skolas, „Unipark“ rinkodaros vadovas atsakė, jog pranešimai automobilių savininkams arba valdytojams siunčiami pagal jų Registrų centre registruotą adresą.
„Skolos išieškojimas per mūsų partnerius „Julianus Inkaso“ vykdomas tik tuomet, kai negauname mokėjimo per nustatytą laikotarpį po pirminio pranešimo apie skolą“, – aiškina L. Globys.
„Julianus Inkaso“ atstovų teigimu, skola išieškojimui jiems perduodama tada, jei vairuotojas neapmoka skolos per mėnesį nuo pirminio „Unipark“ pranešimo išsiuntimo.
„Įstatyme numatyti skolos išieškojimo veiksmai prasideda tuomet, jei vairuotojai neapmoka skolos per mėnesį nuo išieškojimo pradžios. Tad šiuo atveju vairuotojai turi du mėnesius, per kuriuos gali apmokėti skolą iki kol prasideda įstatyme numatyti skolos išieškojimo veiksmai. Išieškojimo mokestis priklauso nuo skolos sumos“, – komentuoja „Julianus Inkaso“ atstovai.
Anot jų, pranešimai apie susidariusias skolas taip pat yra siunčiami, remiantis Registrų centro duomenimis arba deklaruota gyvenamąja vieta.
„Norime atkreipti dėmesį, kad vairuotojai Registrų centre reguliariai atnaujintų savo kontaktinius duomenis – deklaruotą gyvenamąją vietą bei kitus duomenis“, – prideda „Julianus Inkaso“ atstovai.
Jų teigimu, tokiu būdu vairuotojai sumažins tikimybę, jog pranešimai apie gautą skolą jų nepasieks dėl pasikeitusių duomenų.