Blogėjanti Lietuvos ekonominė padėtis verčia galvoti apie taupymą ne tik valdininkus, bet ir kariškius - Lietuvos kariuomenės vado Valdo Tutkaus teigimu, mažėjant finansavimui, svarstoma galimybė iš naujo įvertinti kai kurias anksčiau sudarytas sutartis dėl karinės technikos įsigijimo.
„Esame pasirengę svarstyti įvairius variantus - nuo mokėjimo terminų pagal sudarytas sutartis išdėliojimo laike iki kai kurių sudarytų sutarčių peržiūrėjimo“, - BNS antradienį teigė V.Tutkus.
„Šiuo metu konkrečių sprendimų dar nėra priimta, mūsų biudžetas šiandien dar leidžia vykdyti prisiimtus įsipareigojimus, o ateityje viskas priklausys nuo patvirtinto biudžeto“, - teigė Lietuvos kariuomenės vadas.
Jis paneigė, Suomijos žiniasklaidoje antradienį pasirodžiusius pranešimus neva Lietuvos Vyriausybė pranešė Suomijos bendrovei „Sisu Auto“, jog negalės sumokėti už anksčiau užsakytus daugiafunkcinius kariuomenei skirtus sunkvežimius SISU.
Pasak pranešimų, „Sisu Auto“ vadovas Olofas Elenius teigia, jog dėl tokio Lietuvos sprendimo bendrovė atsidūrė labai sudėtingoje situacijoje ir jai gali prireikti Suomijos vyriausybės pagalbos.
Tuo tarpu V.Tutkus tvirtina, kad jokių sprendimų dėl sutarties su „Sisu Auto“ nėra priimta.
„Sutartis, pagal kurią Suomijos bendrovė turėtų mums pateikti apie 50 sunkvežimių, yra galiojanti“, - sakė kariuomenės vadas, kartu pabrėždamas, kad vienašališkai jokie sprendimai dėl sutarčių nutraukimo negali būti priimami.
Tačiau jis pripažino, kad su su Suomijos bendrove „vyko konsultacijos dėl galimybės atidėti mokėjimo terminus“.
Pirmieji 26 sunkvežimiai Lietuvos kariuomenei buvo perduoti 2007 metų rugpjūtį.
SISU sunkvežimiuose įrengti neperšaunami stiklai, įrengta oro filtravimo sistema apsauganti nuo cheminio ginklo atakos, taip pat oro kondicionierius, yra galimybė važiuoti sunkvežimiu su peršautomis padangomis.
Šiais sunkvežimiais galima naudotis esant oro temperatūrai nuo 55 laipsnių šalčio iki 50 laipsniu karščio, juose įdiegta moderni kompiuterizuota gedimų diagnostikos sistema, reikalui esant, sunkvežimiai gali būti šarvuoti.
Lietuva planavo įsigyti trijų rūšių sunkvežimius: techninės pagalbos - skirtus ištraukti, išvilkti, pakelti bet kokią ratinę priemonę iki 30 tonų, taip pat sunkvežimius konteinerinių sistemų pervežimui ir platformos pervežimui.
Bendra viso projekto vertė - apie 85 mln. litų. Į šią kainą įeina remonto specialistų parengimas Suomijoje, 24 mėnesių garantija, po tris platformas kiekvienam sunkvežimiui su konteinerine sistema.