Vilniečiai nuo 2010-ųjų galės mankštintis pėdindami į darbus, mokyklas, universitetus pėsčiomis, nes iš skolų neišbrendanti Vilniaus savivaldybė viešąjį transportą atidavė į bankų rankas. Už 35 mln. litų skolą "Swedbank" sostinės valdžia savo įmonei "Vilniaus autobusai" leido įkeisti 85 ne senesnius nei 15 metų autobusus. Mat bendrovė skolos nebesugeba grąžinti. Pati savivaldybė savo įmonei skolinga 73 mln. litų, rašo "Vakaro žinios".
Bankas galės pasiimti autobusus jau po metų, jei savivaldybės įmonė nepradės pinigų grąžinti. Visus 35 mln. litų "Vilniaus autobusams" reikės atiduoti per trejus metus.
Tačiau įmonės eksploatacijos direktorius Rimantas Markauskas neišsigando, kad vilniečiai nebeturės kuo vykti į darbus ir namus. Esą, nors didžioji dalis autobusų parko transporto jau yra įkeista bankams, šiuo metu jų rinkoje niekas neperka, tad neatims ir bankas.
"Skola buvo pertvarkyta į kredito liniją. Bankas paprašė įkeisti dalį nekilnojamojo turto bei autobusų. Atrinkom juos, įvertinom. Turėsim skolą atiduoti per ketverius metus nuo dabar. Bet mes čia bėdos didelės nematom. Nesu ekonomistas, bet mums šiandien taip geriau", - sakė R.Markauskas.
Direktorius džiaugėsi, kad liks bent ketvirtadalis autobusų - iš 417 turimų bankai nepretenduos net į 110.
Vilniaus miesto meras Vilius Navickas sakė nematąs reikalo rūpintis vilniečių kelionėmis. Todėl patarimais, ką reikės daryti vilniečiams, jei autobusai bus atimti, jis nesižarstė.
"Skirtumas yra tarp "įkeisti" ir "atimti". O kas būtų, jeigu būtų, kaip užaugs palmė Vilniuje - to nekomentuoju. Čia yra normali ūkinė veikla įkeičiant turtą gauti paskolą", - paaiškino meras.
Matyt, meras turi planą, kaip grąžinti dešimtis milijonų bankams iš praskolinto miesto biudžeto, jei jis toks ramus?
"Planas visą laiką yra. Be plano grąžinti mes neleidžiame tokių dalykų daryti", - gyrėsi miesto vadovas. Tiesa, koks tas planas ir kaip miestiečiai galėtų su juo susipažinti, V.Navickas negalėjo pasakyti.