• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nuo 2008 metų sausio mėnesio socialinio draudimo pranešimus „Sodrai“ draudėjai galės pateikti internetu.

REKLAMA
REKLAMA

Antradienį „Sodroje“ pristatyta nauja Elektroninė draudėjų aptarnavimo sistema, sakoma pranešime spaudai.

REKLAMA

Tai pirmoji Lietuvoje sistema, galinti priimti elektroninius dokumentus, pasirašytus saugiu elektroniniu parašu, kurie pagal savo juridinę galią prilygs įprastiniams, t. y. ranka pasirašytiems dokumentams. Be to, naudodamiesi nauja sistema draudėjai galės gauti juos dominančią informaciją, susijusią su įmonės vykdomu valstybiniu socialiniu draudimu.

REKLAMA
REKLAMA

Įdiegus naują elektroninę sistemą, draudėjams reikės teikti dvigubai mažiau socialinio draudimo pranešimų formų. Naujų SD formų bus tik 8, o ne 19, kaip iki šiol. Draudėjai pranešimus „Sodrai“ galės teikti elektroniniu būdu – siųsdami elektroninius dokumentus, pasirašytus elektroniniu parašu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Taigi naujoji Elektroninė draudėjų aptarnavimo sistema leis draudėjams taupyti laiką ir mažinti sąnaudas, susijusias su informacijos „Sodrai“ rengimu ir teikimu, nes draudėjams nereikės nuolat vežioti į „Sodros“ skyrius popierinių ataskaitų – tai bus galima padaryti elektroniniu būdu nesitraukiant nuo savo darbo vietos. Kartu tai pagerins „Sodros“ darbo efektyvumą, nes elektroniniu būdu pateikti duomenys automatiškai bus įtraukti į informacinę sistemą.  

REKLAMA

Naujosios sistemos naudą netiesiogiai pajus ir žmonės, besinaudojantys bankų paslaugomis ar įsigyjantys prekių išsimokėtinai, nes elektroniniu būdu gauti duomenys daug greičiau pasieks ir bankus bei lizingo bendroves.

Numatoma, kad naujoji sistema mažiausiai triskart sumažins draudėjų dokumentams pildyti skiriamą laiką bei leis atsisakyti didelės dalies įvairių popierinių pranešimų, kurie kasmet pateikiami „Sodrai“.

REKLAMA

Ši programinė įranga bus analogiška tai, kuria įmonės jau keletą metų sėkmingai naudojasi teikdamos elektroninius pranešimus Valstybinei mokesčių inspekcijai (VMI). Tai buvo viena iš priežasčių, kodėl naujai sistemai buvo pasirinkta ši elektroninių dokumentų rengimo programa.

Elektroninę draudėjų aptarnavimo sistemą sukūrė „Sodros“ skelbtą konkursą laimėjusi bendrovė „Etnomedijos intercentras“ kartu su partneriais: UAB „Informacinės Technologijos“ ir UAB „Mitsoft“. Projektą iš dalies finansuoja Europos Sąjunga.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų