Pernai gegužę kėlimosi į Kuršių neriją kainą gerokai padidinusi valstybės įmonė Smiltynės perkėla praėjusius metus baigė nuostolingai.
Bendrovė pernai patyrė 410 tūkst. litų nuostolių, tuo tarpu 2006 metais įmonės pelnas buvo beveik 160 tūkst. litų. Smiltynės perkėlos apyvarta palyginamuoju laikotarpiu paaugo 2 mln. litų ir siekė 14 mln. litų, pirmadienį rašo „Vilniaus diena“.
„Praėję metai finansiškai buvo sunkūs - turėjome nemažai mokėti už paskolas, imtas naujiems keltams įsigyti, ir palūkanas. Be to, gerokai pabrango degalai, 25 proc. pakėlėme darbuotojų algas. Netikėtai sugedo vienas senųjų keltų, ir jo remontui prireikė 360 tūkst. litų. Prie nuostolingos veiklos prisidėjo ir tai, kad pernai keltu persikėlė apie 5 proc. mažiau keleivių nei anksčiau“, - teigė Smiltynės perkėlos vadovas Algirdas Žukauskas.
Anot jo, nors pernai vasarą į Smiltynę buvo perkelta rekordiškai daug automobilių, įmonės keltai didžiąją metų dalį dirbo nuostolingai.
„Esame sudarę sutartį su Neringos savivaldybe, todėl keltas priverstas dirbti bet kokiu atveju. Būna, kad keliasi tik vienas ar du automobiliai. Vienas reisas mums atsieina apie 400 litų, taigi kad ne sezono laikotarpiu nedirbtume nuostolingai, keltai turėtų plaukti kas valandą, o plaukiame kas 20 minučių. Apskaičiuokite, kiek nuostolių mes patiriame žiemą“, - aiškino A.Žukauskas.
Pasak jo, žinant, kokia šiuo metu Lietuvoje infliacija ir kiek papildomai brango dyzelinas, bendrovė, norėdama dirbti pelningiau, bilietų kainas dar šiemet turėtų gerokai pakelti, tačiau to daryti neketinama.
Pernai bilietai keleiviams brango nuo 1,5 litų iki 2 litų, o lengvųjų automobilių bilietai - nuo 32 litų iki 40 litų.