„Bet kokiu atveju klausimas darbotvarkėje bus, išvengti negalėsime (...). Niekur nedingsime, mes čia rudenį ateisime, nes biudžetas turi ne tiktai išlaidas, kurias mes matome, pritariame ir norime didesnių, bet ir pajamas. Tai norint didinti išlaidas, reikia turėti ir papildomas pajamas“, – antradienį Seime sakė S. Skvernelis.
„Turime nekilnojamojo turto mokestį, bet diskusija turbūt neišvengiama, ar jis yra efektyvus, ar teisingas, ar bazė yra tinkama“, – pridūrė S. Skvernelis.
Jis tikino, kad nuo sausio 1 dienos yra planas neleisti be papildomos mokestinės naštos įvežti senus taršius automobilius į Lietuvą, o kalbant apie tuos automobilius, kurie yra Lietuvoje, pasak premjero, bus naudojamos skatinamosios priemonės, gyventojai raginami savanoriškai utilizuoti ir gauti kompensaciją, įsigyti mažiau taršius automobilius rinkoje.
„O tie, kurie norės įsivežinėti gamtą teršiančius automobilius iš užsienio, importuoti juos tai jiems reikės mokėti papildomą rinkliavą arba mokestį“, – žurnalistams po Seimo posėdžio sakė premjeras.
Ministras pirmininkas sakė, kad nėra jokių abejonių dėl mokesčių, tereikia pasirinkti tinkamą modelį. „Reikia apsispręsti dėl skatinimo, kalbant apie automobilius<<..>>o visa kita kol kas yra tik diskusijos nuo iki, neapsispręsta kuriuo keliu eiti. Manau, kad mes turėsime socialiai teisingą mokestį, kad jis nebūtų našta, kaip labai dažnai būna, tiems, kuriems ta našta neturėtų kristi ant pečių“, – sakė laikinasis premjeras prieš eidamas į parlamento salę laukti balsavimo rezultatų. Dėl nekilnojamojo turto mokesčių, pasak S. Skvernelio, dar svarstoma.
Tiesa, valstiečių lyderis Ramūnas Karbauskis nebuvo itin geranoriškai nusiteikęs naujų galimų mokesčių atžvilgiu. „Mes tikrai nesvarstėme, jokio pasiūlymo nėra (dėl taršių automobilių). Aš manau ažiotažo ir kalbų apie tai yra gerokai per daug, nes visuomenė yra klaidinama tomis kalbomis, nėra jokio projekto, niekas nėra svarstoma. Tikrai kalbos apie tai, kad žmonės, kurie vos išgali šiandien turėti automobilį, kad juos apkrauti mokesčiais, tokios kalbos nėra. O kalbėti apie tai, kad kurti paskatas žmonėms įsigyti mažiau taršius automobilius, čia kitas klausimas“, – sakė R. Karbauskis.
Aplinkos ministerijos kancleris Arminas Mockevičius portalui delfi.lt sakė, kad pradinis mažiausiai taršių automobilių mokestis galėtų būti 20 eurų per metus, jis didėtų, priklausomai nuo taršos lygio.
Apie taršių automobilių ir nekilnojamojo turto (NT) mokesčius S. Skvernelis prakalbo praėjusią savaitę.
Tarptautinės organizacijos ne vienerius metus Lietuvai siūlo įvesti taršių transporto priemonių mokesčius, plėsti NT apmokestinimą.
Vyriausybė pernai siūlė 0,3 proc. apmokestinti antrą ir daugiau vieno žmogaus turimus būstus, tačiau jis Seime pritarimo nesulaukė.