Nors sostinės biudžete žiojėja milžiniška skylė ir ji nuolat plečiasi, tačiau bent jau kai kurių savivaldybės įmonių ar viešųjų įstaigų vadovai nepritekliaus toli gražu nejaučia.
„Prabangiais automobiliais važinėja įmonių, kurioms stinga apyvartinių lėšų, vadovai. Bendrovės „Grinda“ vadovai A. Viliūnas ir V. Grosmanas naudojasi lizingu įsigytais naujais, 2013 ir 2015 metais pagamintais automobiliais „Toyota Land Cruiser“.
Vien mėnesinės lizingo įmokos už šiuos automobilius yra 900 ir 832 eurai. Naujųjų „Toyota Land Cruiser“ kaina – 88 tūkst. eurų (tai yra, daugiau nei 300 tūkst. litų) ir daugiau. Tiek kainuoja neprastas butas sostinėje.
Gaila, kad informaciją apie šiuos dalykus gavau jau po „Grindos“ stebėtojų tarybos, kurios pirmininke esu, posėdžio. Artimiausiu metu pasistengsiu, kad padėtis keistųsi“, - savo tinklalapyje rašė A. Maldeikienė.
Keisti argumentai
Rekordinį, net 42 tarnybinių lengvųjų automobilių parką turi UAB „Vilniaus vandenys“. Ši įmonė itin originaliai pagrindžia nuolat toje pačioje darbo vietoje darbą dirbančių darbuotojų poreikį važinėtis įmonės transportu net ir po darbo ar savaitgaliais.
Buvusio įmonės direktoriaus V. Miltenio įsakyme rašoma, kad privalu „būti nuolatos mobiliam ir užtikrinti operatyvų atvykimą į darbą bet kuriuo metu, atsiradus svarbioms aplinkybėms.“ Tos nenumatytos aplinkybės – tai galimos „avarijos, vagystės, gamtiniai įvykiai (liūtis, viesulas, pūga ar panašiai)“.
„Remdamasi šiuo vadovo įsakymu, tarnybiniu automobiliu „Subaru Legacy“ naudojasi ir bendrovės „Vilniaus vandenys“ vyr. finansininkė, o žmogiškųjų išteklių vadovas ir komunikacijos skyriaus vadovė naudojasi automobiliais pagal panaudos sutartis, t.y., jie gauna papildomas pajamas už nuosavo automobilio nuomą. Įdomu, kokia gamtos stichija priverstų minėtuosius darbuotojus vidury nakties atvykti į darbo vietą?“, - rašoma A. Maldeikienės tinklalapyje.
Poniškos užgaidos
Bene aiškiausiai savo poniškas užgaidas išdėstė UAB „Start Vilnius“ direktorius Marius Baranauskas. Jis paaiškino, kad jam kelerių metų tarnybinis automobilis „Hunday Sante Fe“ būtinas vykti į „susitikimus su akcininkais, notarais ir klientais. Kelionei į darbą ir iš jo“.
„Įdomu, kiek kartų per savaitę tenka vykti į susitikimus su akcininkais ir notarais? Kodėl ten negalima nuvykti esant reikalui taksi ar „City bee“ automobiliu (tai gerokai pigiau)? Ir jau visai nesuprantu, kodėl aš ir visi kiti Vilniaus mokesčių mokėtojai turime mokėti už pono Baranausko keliones į darbą ir namo?
Universitete net dėstymui būtinas knygas perku pati iš savo kuklios algos ir net nesugalvočiau pareikalauti, kad Lietuvos mokesčių mokėtojai išlaikytų mano automobilį, o va įmonės, kuri pavaldi savivaldybei, vadovui tai atrodo normalu. Kodėl?“, - piktinosi A. Maldeikienė.
Atskleidžia vadovų mentalitetą
„Apibendrindama galiu pasakyti, kad, žinoma, automobilių parkai tėra labai menka Vilniaus miesto savivaldybės viešųjų įstaigų ir įmonių ūkinės veiklos dalis, tačiau ji labai aiškiai rodo, kokio mentaliteto žmonės vadovauja šioms įstaigoms.
Dalis jų sugeba atskirti tarnybinius ir privačius interesus, nustatydami racionalius ir pagrįstus tarnybinių automobilių nuomos, eksplotavimo ir kuro sąnaudų limitus, kiti – paprasčiausiai vagia miesto biužeto lėšas“, - apibendrino A. Maldeikienė.