Balsas.lt redakcija sulaukė tokio vilnietės laiško:
„Sveiki. Nemėgstu skųsti ir skųstis, bet, kaip ir bet kur, yra ribos. Konkrečiai šiuo atveju – Vilniaus „Naujamiesčio būsto“ neveiksnumu ir abejingumu.
Mano kantrybė galutinai trūko tada, kai kartu su kasmetinėmis sąskaitomis gavau ir gražų „naujamiesčio lankstinuką“, kuriame jie giriasi savo darbais, greita reakcija iškilus problemoms ir skubia renovacija bei remontu. Tiesa šiek tiek kitokia. Dar birželio mėnesį buvo nusiųstas skundas dėl kiauro stogo, mat lyjant mūsų buto sienomis ir lubomis tekėdavo vanduo. Nusiuntus oficialų raštą su prašymu remontuoti stogą, mat tekantis vanduo gadina lubas ir sienas bei parketą, reakcijos nebuvo jokios. Tada raštus rašėme dar keletą kartų, mat lubų tinkas nusilupo, sienų dažai išsipūtė ir sudarė keistus darinius, o parketas dėl lašėjimo (kada būdavome darbe ir nespėdavome pakišti puodų) keliose vietose išsipūtė. Į prašymus ir teiginius apie butui daromą žalą „Naujamiesčio būstas“ nesiteikė net reaguoti elementariu „ačiū, jūsų skundą gavome, pasidomėsime“ atsakymu. Gražūs lankstinukai plaukė toliau. Kai rudenį prasidėjo didžiosios liūtis, lovą prieš išeidama į darbą apklodavau šiukšlių maišais, mat vieną kartą grįžusi radau ne lovą, o šlapios patalinės krūvą – per lubas į ją paprasčiausiai prilijo.
Po gal ketvirto ar penkto raštiško ir žodinio prašymo nuo šių metų vasaros imtis veiksmų, spalio mėnesį gavome sąskaitą, kurioje atskira eilute buvo įrašyta: „Gavus nusiskundimų dėl kiauro stogo, buvo imtasi darbų. Stogą sutvarkėme, jums išrašome 200 Lt sąskaitą“. Tokia suma už visą stogo remontą kartu su darbininkų darbo sąnaudomis? Tada „Naujamiesčio būstas“ tikrai gauna geriausias pasaulyje kainas stogo medžiagoms ir pigiausius darbuotojus, dirbančius už dyką. Bėda tik, kad kitą dieną po sąskaitos gavimo prapliupo lietus... Kiaurai lubas ir vėl į sustatytus puodus.
Skambės snobiškai, bet naktimis lyjant negaliu miegoti, mat į palėpę per stogą tyškantis vanduo ir sustatytų puodų skambėjimas neleidžia užmigti. Tarsi to būtų maža, Latvijoje nutiko „Maxima“, tad net dabar, rašydama šį laišką ir lyg balanos gadynėje klausydama varvančio stogo, bijau net pagalvoti, kas nutiks, kai vieną dieną išpuvusios lubų sijos tiesiog įlūš – ant manęs ar mano augintinio.
Gaila, kad kas mėnesį mokamos „administravimo išlaidos“ neleidžia nusamdyti administratoriaus, sugebančio užregistruoti gyventojų nusiskundimus...“
Susisiekus su namą administruojančia įmone „Naujamiesčio būstas“, jos direktorė Aurelija Dapkūnienė situaciją nupasakojo kitaip: „Taip, mums ši situacija žinoma. Dar pasitikrinome sistemoje, ar kažko nepraleidome – turime tiktai vieną pranešimą birželio mėnesį ir vasarą mes atlikome viso stogo apžiūrą. Stogas yra iš tikrųjų avarinės būklės ir kažkoks lopymas, lapo pakeitimas nebeįmanomas – tiesiog trupa šiferis labai smarkiai.
Iš karto vasarą po tos apžiūros buvo parengtas projektuotojų konkursas, kuris trunka apie tris savaites, ir šiuo metu yra vykdomas projektas šito namo stogo remonto darbams. Projektavimo darbai su visais derinimais trunka mažiausiai 5 mėnesius, iki 7 mėnesių. Šis etapas jau eina į pabaigą ir mes labai tikimės dar šiais metais tą projektą gauti. Kai bus parengtas projektas, mes galėsime parengti rangovo konkursą ir tuomet pristatyti žmonėms sąmatą, kiek tas stogas kainuotų ir tuomet mums reikės su jais derinti, kaip ir kada mes tai darysime. Tai štai tokia šito stogo istorija“, – pasakojo A. Dapkūnienė.
Pasiteiravus, ar kol bus vykdomi konkursai ir rangovų paieškos, gyventojams žiemą teks pragyventi su tokiu stogu, koks yra, pašnekovė atsakė: „Taip, tiktai taip. Bet be abejo, kadangi dabar mes gavome šią informaciją – nors tik iš jūsų [žurnalistų], nes mūsų pranešimų sistemoje jokios registracijos dėl stogo šiuo metu nėra, bet tai nesvarbu – mes būtinai vėl nuvažiuosim ir pasižiūrėsim, galbūt ten galima ką nors vietoje laikinai patvarkyti, gal paprasčiausiai su plėvele užklijuoti, ir būtinai tą padarysim operatyviai, – užtikrino A. Dapkūnaitė. – Bet rimtesnio dalinio remonto ten atlikti nebėra galimybės. Važiuosime pirmiausia pas tą gyventoją pažiūrėti, bet tokiame stoge rasti vieną pratekėjimo priežastį, tai lyg adatos šieno kupetoje ieškoti – neįmanoma. Nebent iš paties buto galėsime kokį laikiną sandarinimą plėvele padaryti.“
„Naujamiesčio būsto“ vadovė paaiškino, kaip veikia įmonės skundų registravimo sistema ir kodėl po prakiurusiu stogu gyvenanti vilnietė negavo raštiško atsakymo: „Jei klientas kreipiasi telefonu, mes visada perskambiname ir informuojame jį. Šiuo atveju buvo registracija [internetu], taigi buvo nuvykęs techninis inžinierius ir klientas žino, kad vyko apžiūra. Raštu kažkokio atsakymo tokiu atveju mes neteikiame – vykstame į vietą ir žiūrime. Tiek kliento bute, tiek viso stogo būklę įvertiname ir surašome apžiūros aktą.“
Už ką tuomet klientei spalio mėnesį buvo pateikta 200 litų sąskaita? „Suvestinėje įrašyta, kokie papildomi darbai padaryti tame name: buvo išvalyti lietvamzdžiai ir suremontuotos pačios problemiškiausios lietvamzdžių vietos. O 200 litų teko ne tai vienai gyventojai, o visam namui tik tokia sąskaita išrašyta. Stambesnio remonto netikslinga daryti, nes pagal projektą bus keičiami visi lietvamzdžiai. Mes tiesiog padarėme minimaliai, kad netekėtų ant fasado vanduo ir išvalėme lietvamzdžius – todėl tik tokia sąskaita namui.“
Paklausus, kokių priemonių turėtų imtis žmonės, kol sulauks kapitalinio remonto, ar tiesiog laukti ir toliau statyti ant grindų puodus, A. Dapkūnienė atsakė: „Laukti, aišku, nereikia – mes šiuo metu pranešimą turime, užregistruojame ir bet kokiu atveju nuvyksime pažiūrėti, gal dar galimą kažką minimaliomis priemonėmis padaryti. Ar plėvele, ar kažkokiomis kitomis priemonėmis pabandysime užsandarinti tas vietas, kur labiausiai prateka.
Bet, kaip ir minėjau, remontuoti, pakeisti tik kažkokios stogo dalies ten jau nebėra galimybės“, – pabrėžė namą administruojančios įmonės vadovė.