Šiuo metu įstatymas nustato bendras NTM tarifo ribas nuo 0,3 iki 3 procentų nuo mokestinio turto vertės. Savivaldybės tarybos šiose tarifo ribose, atsižvelgdamos į Nekilnojamojo turto mokesčio įstatymo nustatytus kriterijus, gali nustatyti padidintus NTM tarifus bet kokiam nekilnojamajam turtui nepriklausomai nuo jo priežiūros būklės. Be to, įstatyme nėra įtvirtinta apleisto ar neprižiūrimo nekilnojamojo turto sąvoka.
Pasak parlamentaro, siekiant apriboti savivaldybių tarybų įgaliojimus vienašališkai nuspręsti, koks turtas turėtų būti laikomas apleistu ar neprižiūrimu nekilnojamuoju turtu, pagal įstatymo projekte pateiktą apleisto ar neprižiūrimo nekilnojamojo turto sąvoką NTM administravimo tikslais juo būtų laikomas tik toks turtas, kuris būtų įrašytas į kiekvienais metais naujai sudaromą apleisto ar neprižiūrimo turto sąrašą. Už sąrašo sudarymą būtų atsakingos savivaldybės tarybos, tačiau tvarka ir kriterijai, kuriais remiantis nekilnojamasis turtas įtraukiamas į sąrašą, būtų reglamentuoti aplinkos ministro įsakymu.
„Priimtas įstatymo pakeitimo projektas turėtų teigiamą įtaką, nes padidėtų teisinis aiškumas tarifų nustatymo klausimais. Veiklą vykdantys ir nekilnojamuoju turtu besirūpinantys ūkio subjektai būtų apmokestinami adekvačiu, 1 procento neviršijančiu, NTM tarifu, o neprižiūrimų ir apleistų pastatų savininkai būtų skatinami greičiau susitvarkyti ir naudoti nekilnojamąjį turtą, suteikiant teisę savivaldybių taryboms atitinkamų reikalavimų nesilaikantiems mokesčių mokėtojams taikyti didesnį nei 1 procento NTM tarifą“, –plenarinio posėdžio metu kalbėjo K. Bartkevičius.