„Jei nėra papildomų pajamų šaltinių, kuriais finansuojama infrastruktūra, nematau jokios Vyriausybės, kuri galėtų šitiek lėšų skirti ateinančių metų biudžete. Nei mano, nei jokios kitos“, – antradienį susitikime su Seimo socialdemokratų frakcija sakė I. Šimonytė.
M. Skuodis liepos pradžioje teigė, kad valstybinių kelių, tiltų ir viadukų būklę iš esmės pagerintų 1,3 mlrd. eurų finansavimas – anot jo, projektų už tokią sumą Susisiekimo ministerija pasiūlė Finansų ministerijai, ruošiančiai 2025 metų valstybės biudžeto projektą.
Socialdemokratas Eugenijus Sabutis ministrės pirmininkės klausė, ar 2025 metų biudžete pavyktų rasti ministro įvardijamą sumą keliams.
„Matau labai ribotas galimybes tą padaryti“, – pabrėžė premjerė.
I. Šimonytės teigimu, didelę dalį kelių finansavimo reikia skirti dideliems projektams, pavyzdžiui, „Via Baltica“ magistralei.
„Faktas, kad tuo pačiu metu įgyvendiname „Via Baltica“ ruožą iki pasienio, kurį galbūt, jei kas nors būtų anksčiau įgyvendinęs, jis nebūtų kainavęs tiek, kiek dabar kainuoja po visų infliacinių šokų (...) ir kam tenka skirti tikrai labai didelę dalį mūsų lėšų. Dideli projektai yra įgyvendinami. Tai tuo pat metu ir didelius projektus užbaigti, ir dar palaikyti visą infrastruktūrą iš tų pačių pinigų, žinoma, sunkiai įmanoma“, – kalbėjo premjerė.
Ji pabrėžė, kad keliams buvo skirta ir dalis pajamų iš bankų laikinojo solidarumo įnašo, pradėto rinkti pernai.
„Iš to galėjome įgyvendinti nemažą dalį bent jau kariniam mobilumui svarbių kelių projektų“, – sakė I. Šimonytė.
Keliams šiemet skirta 872 mln. eurų. 67 proc. Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo tenka valstybinės reikšmės, 33 proc. – vietiniams keliams.
Kovą „Via Lietuva“ pranešė, kad 2024–2027 metais į valstybinės reikšmės kelių plėtrą ir atnaujinimą investuos daugiau nei 1,7 mlrd. eurų.
„Via Lietuva“ norėtų pakeisti kelių finansavimo modelį, kad lėšų keliams galėtų gauti ne tik iš valstybės biudžeto, bet ir iš savo komercinės veiklos – pavyzdžiui, iš sunkiojo transporto mokamo kelių naudotojo mokesčio, rinkliavų, tiesioginių pajamų iš jos turto, elektromobilių krovos stotelių, taip pat skolinantis.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!
O kelių lietuviams greitai nereiks, nes dyzelinas bus po 5 eur, o "mažos taršos" zonos apims 90% teritorijos..
ŠUTVĖS fondų!!!