• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Apleistame Kauno garaže neįtikėtinos radybos. Anūkas padovanotame senelio garaže rado supjaustytą ir kruopščiai paslėptą beveik devyniasdešimties metų senumo „Ford T“. Kaip automobilis atkeliavo į Lietuvą niekas nežino, tačiau restauratoriams pavyko automobilį prikelti antram gyvenimui.

Apleistame Kauno garaže neįtikėtinos radybos. Anūkas padovanotame senelio garaže rado supjaustytą ir kruopščiai paslėptą beveik devyniasdešimties metų senumo „Ford T“. Kaip automobilis atkeliavo į Lietuvą niekas nežino, tačiau restauratoriams pavyko automobilį prikelti antram gyvenimui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Po menkų vairuotojo pastangų garaže suriaumoja senutėlis „Ford T“. Šio automobilio istorija verta ir rašytojo plunksnos, tačiau pirmiausiai ją narplioti pradėjo senovinių automobilių kolekcionieriai ir restauratoriai. Štai šį bene šimto metų senumo amerikietišką automobilį vienas vyras rado apleistame savo šeimos garaže.

REKLAMA

„Šitas automobilius Lietuvoje atsirado mums nežinomais keliais. Jis buvo rastas mano draugo garaže, kurį jam padovanojo senelis. Senelis apie to automobilio būvima niekad gyvenime niekam nebuvo pasakojęs“, - sako automobilių restauratorius Romualdas Mažuolis.

Priklausė italų verslininkui

Tiesa, radybos nebuvo tokios gražios, kokios yra dabar. Automobilis garaže buvo kruopščiai paslėptas. Iš pradžių net nebuvo aišku, kokios tiksliai markės jis yra.

REKLAMA
REKLAMA

„Kūzavas buvo išsilaikęs visai neblogai, tik kad buvo perpjautas į tris dalis, teko vėl daryti konduktorių, jungti jį, rėmas buvo iškniedytas, reikėjo jį kniedyti, motoras buvo pilnas pelyčių prineštų saldainių popieriukų“, - sako restauratorius.

Tačiau profesionalai rado keletą ženklų, kad tai kažkada Jungtinėse Amerikos valstijose buvęs ypač populiarus „Fordas“. Susisiekus su įmone ir pateikus serijos numerį paaiškėjo, kad šį „Fordą“ buvo nusipirkęs Italijos verslininkas. Automobilio kelionė iki Kauno, kolekcionieriams vis dar mįslė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Kuomet jisai buvo atrastas apleistam garaže, tikėtina, kad jis turėjo turėti šeimininką. Buvo kreiptasi ir į policiją, į tarptautines instancijas, interpolą, tam reikėjo nemažai laiko ir praėjo to laiko nemažai“, - teigia Asociacijos „Retromobile“ prezidentas Ramūnas Kardelis.

REKLAMA

Lietuvoje – retenybė

Visiškai restauruotas automobilis sava eiga nuvažiavo iki techninės apžiūros centro ir be vargo ją perėjo, tačiau bėda dėl kuro. Specialius degalus tenka siųstis iš Vokietijos ir atitinkamomis dalimis jį dar ir maišyti. Visgi, senovinių automobilių entuziastams dėl to tik dar įdomiau.

REKLAMA

Iš viso tokio modelio „Fordų“ buvo pagaminta apie penkiolika milijonų, tačiau šis ypatingas dėl savo iki šiol paslaptingos istorijos. Neaišku, ar Lietuvoje dar yra kas nors panašaus.

„Šitam judėjime dalyvaudami, mes kartais susiduriam su tam tikrom spekuliacijom, kuomet neva kas antra „Volga“ Girškevičiaus ar Sniečkaus, tai tas legendas mes tikriname, žiūrime, ar tai nėra padaryta specialiai dėl kainos pakėlimo ar neva kažkokios istorijos sukūrimo“, - pasakoja R. Kardelis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Į Kauno garaže atrastą senieną atvykę pažiūrėti senovinių automobilių entuziastai sako, kad tokie radiniai ypač reti ir dažniausiai nuskamba pasauliniu mastu, tad apie tokią sėkmę svajoja kiekvienas.

Vertas kelių šimtų tūkstančių dolerių

Tokius automobilius amerikiečiai pirkdavo už juokingus pinigus. Pavyzdžiui, štai šis „Fordas“, tik išvažiavęs iš gamyklos kainuodavo tris šimtus dolerių, tačiau šiandien jo vertė auga šimtais kartų.

REKLAMA

„Keturių su puse žvaigždučių automobiliai aukcionuose būdavo nuperkami už du šimtus tūkstančių dolerių, šimtą aštuoniasdešimt tūkstančių. Gerai atrestauruotas automobilis Amerikoje tiek kainuoja. Aš galvoju, jei pateikčiau komisijai, manau, kad jis tiek žvaigždučių turėtų“, - mano R. Mažuolis.

Restauratoriai sako, kad suremontuotame ir septyniasdešimties kilometrų per valandą greitį išvystančiame „Forde“ viskas autentiška. Net varžtai, veržlės, kniedės. Detalių iš viso pasaulio siuntimas ir automobilio restauravimas truko net šešerius metus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų