Į Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komitetą ir į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą kreipėsi Lietuvos gyventoja ir pareiškė, kad oro vežėjų bendrovė „Ryanair“, skraidindama keleivius iš Lietuvos, neteikia informacijos apie bilieto tarifo taisykles lietuvių kalba ir skrydžio metu neužtikrina, kad keleiviai informaciją, susijusią su jų saugumu, gautų lietuviškai.
Atsižvelgdamas į tai, komitetas kreipėsi į Valstybinę kalbos inspekciją, kurios uždaviniai yra kontroliuoti, kaip valstybės ir savivaldybių institucijose, visose Lietuvos Respublikoje veikiančiose įstaigose, įmonėse ir organizacijose laikomasi Valstybinės kalbos įstatymo, Valstybinės lietuvių kalbos komisijos nutarimų ir kitų teisės norminių aktų, nustatančių valstybinės kalbos vartojimo bei taisyklingumo reikalavimus, sakoma komiteto pranešime spaudai.
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba ėmėsi konkrečių žygių, kad Lietuvoje veikiančios, nors ir kitoje šalyje registruotos, oro vežėjų bendrovės užtikrintų, kad, teikdamos paslaugas Lietuvoje, pateiktų informaciją apie pagrindines vežimo sąlygas lietuvių kalba.
Komitetas pirmininkas Virginijus Domarkas tikisi, kad „Valstybinės kalbos inspekcija ras teisinių priemonių, jog būtų atsiliepta į Lietuvos gyventojų reikalavimą savo šalyje gauti informaciją lietuvių kalba visose viešojo aptarnavimo srityse“.