Seimas spręs, ar pripažinti „Rail Baltica“ projektą ypatingos valstybinės svarbos projektu ir sustiprinti šalies tranzito galimybes bei tarptautinį konkurencingumą. Bendru sutarimu pritarus projektui po pateikimo, jis bus svarstomas pagrindiniu paskirtame Europos reikalų komitete, papildomais – Biudžeto ir finansų ir Ekonomikos komitetuose.
Pasak nutarimo projektą antradienį Seime pristačiusio susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio, šio projekto įgyvendinimas pagerins susisiekimą tarp Europos Sąjungos ir Baltijos šalių per Varšuvą; nuosekliai didins žmonių ir krovinių mobilumą; užtikrins prieigą prie Baltijos valstybių ir skatins greitesnę regioninę plėtrą susijusiose šalyse.
Numatoma, kad „Rail Baltica“ paskatins krovinių vežimą geležinkelių transportu ir taip padidins eksporto, importo bei tranzito galimybes. Geležinkelių infrastruktūros plėtra, steigiami logistikos centrai ir greitesnis susisiekimas su kaimyninėmis valstybėmis turės teigiamos įtakos verslo įmonių veiklai bei Lietuvos regionų investiciniam patrauklumui.
Be to, pasak ministro, turėtume kur kas geresnes galimybes paimti žemę iš privačios nuosavybės visuomenės reikmėms. „Tai pagreitintų “Rail Baltica„ tiesimo procesą, kai kuriais atvejais ir atpigintų, ir būtų galima sklandžiai įgyvendinti tikrai svarbų mūsų valstybei nacionalinės svarbos projektą“, – pristatydamas projektą aiškino E. Masiulis.
Nutarimo projekte pažymima, kad vykdant žemės, reikalingos ypatingos valstybinės svarbos projektui „Rail Baltica“ įgyvendinti, paėmimo visuomenės poreikiams procedūras, numatoma taikyti Žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymą.
Projekto „Rail Baltica“ įgyvendinančia institucija būtų paskirta Susisiekimo ministerija.