Seimas antradienį po pateikimo nepriėmė svarstyti tai numatančių Transporto veiklos pagrindų įstatymo pataisų. Už balsavo 44 Seimo nariai, prieš buvo 33, o 23 susilaikė.
Jomis buvo siūloma panaikinti daugiau kaip du dešimtmečius galiojančią tvarką, pagal kurią Susisiekimo ministerija nustato automobilių valstybinės techninės apžiūros įmonių skaičių ir jų tankį šalyje.
Siūlymas dėl techninių apžiūrų sistemos pokyčių 50 balsų prieš 47 buvo atmestas.
Pasak vieno pataisų autoriaus liberalo Andriaus Bagdono, naujomis pataisomis techninės apžiūros paslaugų rinka būtų išlaisvinta – automobilius galėtų tikrinti daugiau valstybės akredituotų įmonių arčiau vairuotojų namų.
„Lietuvoje veikia griežta ir uždara tvarka, kuri suteikia neproporcingai dideles galias monopolijai. (...) Šiomis pataisomis tikimės pagerinti paslaugų kokybę visiems 1,5 mln. vairuotojų ir pagaliau pareikalauti didesnės atsakomybės ne tik iš automobilių savininkų, bet ir tų, kurie automobilius tikrina“, – Seimo posėdyje teigė A. Bagdonas.
Tuo metui Antanas Matulas sako, kad dabar galiojanti sistema veikia gerai: „Kam ardyti tai, kas veikia labai gerai?
Konkurencijos taryba 2019 metais ragino Vyriausybę ir Susisiekimo ministeriją atsisakyti „privalomąją techninę apžiūrą vykdančių įmonių skaičiaus ribojimo“ ir įmonių išsidėstymo šalies teritorijoje kriterijaus.