Už pagrindinio Kelių ir lydinčiojo Saugaus eismo automobilių keliais įstatymų pakeitimų projektą balsavo 58 Seimo narių, susilakė 3, prieš nebalsavo nei vienas parlamentaras. Tam, kad projektui būtų galutinai pritarta, parlamentas turės balsuoti dar vieną kartą.
Kaip rašoma įstatymų pakeitimo projekte, dabartinis teisinis reguliavimas įpareigoja policiją skirti resursus krovinių lydėjimui, nors tai galėtų vykdyti kiti subjektai. Todėl siūloma atsisakyti šio reikalavimo.
Taip pat siūloma numatyti, kad likus bent 3 darbo dienoms iki didžiagabaričių transporto priemonių, kurių plotis didesnis kaip 4,5 m ar ilgis didesnis kaip 30 m, savininkai turėtų apie tai informuoti policiją. Taip, kaip mano projekto iniciatoriai, policija būtų informuojama apie vežamus didelių gabaritų krovinius ir galėtų įvertinti ar norint užtikrinti eismo saugumą juos gabenančioms transporto priemonėms skirti palydą.
Projekto aiškinamajame rašte pateikta informacija, šiuo metu numatytas reikalavimas didžiagabaritės ar sunkiasvorės transporto priemonės lydėti, kai jų plotis su kroviniu ar be jo yra bent 3,56 m. Jei jos plotis iki 4 m., tokią priemonę lydi vienas policijos automobilis su oranžiniais švyturėliais, o jei 4,01 – 4,50 m arba jos ilgis 24 – 30 m, ją lydėti turi ne mažiau kaip du.
Projekte teigiama, kad 2023 m. policijos pareigūnai lydėjo 538 didžiagabarites transporto priemones. Šias transporto priemones lydėjo 827 pareigūnai, kurie kelyje praleido 3,4 tūkst. val. ir policijos transporto priemonėmis nuvažiavo 166 tūkst. km. Policijos išlaidos šiai funkcijai vykdyti sudarė 160 tūkst. eurų.
Tikimasi, kad priėmus pakeitimus, policija galėtų skirti daugiau pajėgų eismo kontrolei. Be to palengvės našta verslo subjektams, kadangi krovinių pervežimo organizavimas bus paprastesnis ir greitesnis.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!