Parlamentarai antradienį po svarstymo pritarė Kelių įstatymo pataisoms, pagal kurias statant arba rekonstruojant tiltus, viadukus, tunelius, estakadas ar kitus kelių statinius, daugiau negu 1 mln. eurų vertės darbams nuo šių metų birželio reikės kaštų ir naudos analizės. Už pataisas balsavo 114 Seimo narių.
Dabar toks reikalavimas galioja tik tiesiant valstybinės reikšmės kelius.
Tokios pataisos autorius Ekonomikos komiteto narys konservatorius Andrius Kupčinskas įsitikinęs, kad naujas reikalavimas neprailgins viešųjų pirkimų procedūrų.
Jo teigimu, nesant tokios analizės darbai labai pabrangsta. Kaip pavyzdį jis minėjo požeminį pravažiavimą prie Strošiūnų, magistralėje Vilnius-Kaunas, netoli Elektrėnų.
„Manau, kad visuomenės įsitraukimas į tokius projektus yra gana didelis ir tikrai atkreiptų dėmesį ir signalizuotų, jeigu pastebėtų tam tikras negeroves ar netgi iš anksto užkardytų neskaidrumus. Tunelis buvo rengtas vos dėl 14 sodybų, kai tuo tarpu Palangos, Klaipėdos žaliajame slėnyje gyvena tūkstančiai gyventojų privačių sodybų, kur net požeminės perėjos neįmanoma įrengti ir kelių direkcija tuos projektus atideda dešimtmečiams“, – kalbėjo A. Kupčinskas.
Konservatoriaus Andriaus Petrošiaus teigimu, kaštų ir naudos analizės reikalavimas leis „laiku pastebėti ir technines klaidas“.
„Strašiūnai yra ne tik pinigų iššvaistymo pavyzdys, bet ir matyt, netinkamo projekto pavyzdys, nes tunelis yra suprojektuotas tiek siauras, kad reikia pasimokyti iki kiek negrabiai daryti projektus“, – pareiškė jis.
Teisėsaugai yra perduotos Susisiekimo ministerijos auditorių išvados, pagal kurias 2017 metais suplanuota nedidelė požeminė perėja ir pravažiavimas prie Strošiūnų dėl galimai nepagrįstų sprendimų per porą metų išaugo į didelį objektą.
Nustatyta, kad buvo pasirašyta net 19 papildomų susitarimų, padaryti 34 pakeitimai dėl papildomų darbų. Juos atliekant teko keisti techninio projekto sprendinius.