Priėmus Kelių kodekso pataisas jos įsigaliotų nuo liepos, iki tol vežėjai maršrutus aptarnautų pagal su Lietuvos transporto saugos administracija pratęstas sutartis.
Pataisomis siekiama pertvarkyti autobusų maršrutus, atnaujinti jų parką: jie turėtų būti ne senesni nei 14 metų, o nuo 2026-ųjų – iki 10 metų, nuo 2028 metų autobusų stotyse turėtų būti bagažo saugyklos, kurios dabar yra retoje stotyje.
Pakeitimai taip pat numato galimybę į rinką bandančius patekti vežėjus tikrinti Lietuvos institucijoms siekiant nustatyti, ar jie neturi sąsajų su priešiškomis valstybėmis, už jų nestovi sankcionuojami asmenys ar įmonės, įmonės Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijai turės pateikti deklaraciją, jog vežėjas, jo steigėjai, kontroliuojantys asmenys, galutiniai naudos gavėjai nekelia grėsmės šalies saugumui.
Taip pat nustatomi maršrutų sudarymo kriterijai ir tvarkaraščių derinimo principai, garantijų sistema, pagal kurią vežėjas vykdytų savo įsipareigojimus ir prisiimtinų atsakomybę už jų nevykdymą.
Oro uostai, į kuriuos atvyktų tolimojo susisiekimo autobusai, turėtų užtikrinti informaciją keleiviams ir bilietų pardavimą.
Pataisos Seimui pateiktos pernai lapkritį, tačiau užtrukus diskusijoms jų projektas galutinai suderintas tik po svarstymo Ekonomikos komitete praėjusią savaitę.
Reformos prireikė Konkurencijos tarybai paskelbus, kad šiame versle trūksta konkurencijos.