“Kova su šešėline ekonomika vyksta labai stipriai. Sustiprinome kontrolę, padidėjo sulaikomų nelegalių prekių kiekiai, Vyriausybėje rengiamos ir įgyvendinamos naujos priemonės padėsiančios mažinti nelegalią rinką, tačiau akivaizdu, kad kol piliečių tolerancija kontrabandinėms prekėms nemažės, akivaizdžių rezultatų pasiekti bus labai sudėtinga", – sakė iniciatyvą palaikantis Lietuvos Respublikos Ministras Pirmininkas Algirdas Butkevičius. Informacine kampanija siekiama paaiškinti, jog kiekvienas, net ir nevartojantis kontrabandinių prekių, nuo jos nukenčia, todėl neturėtų užsimerkti prieš akivaizdžius kontrabandos, tokios kaip nelegalių cigarečių, vartojimo apraiškas savo aplinkoje – tarp draugų ar kolegų. Bus atkreipiamas dėmesys, kad kontrabanda ne tik atima iš valstybės lėšas, kurios galėtų būti panaudotos visų piliečių reikmėms, bet tiesiogiai finansuoja organizuotas nusikaltėlių grupuotes, kurios neretai įtraukia ir nepilnamečius. Žinantys apie nusikalstamus atvejus, žmonės raginami pranešti policijai. Lietuvos Respublikos Vyriausybės Ekonominių pažeidimų ir korupcijos prevencijos skyriaus vedėjo Nerijaus Genio teigimu, svarstant kovos su kontrabanda priemones, turi būti atsižvelgiama į visas be išimties šio reiškinio priežastis: tame tarpe ir žmonių toleranciją kontrabandai. “Labai svarbu užtikrinti atsakomybės neišvengiamumą, tačiau vien baudimu kontrabandos problema nebus išspręsta. Reikia imtis tiesiogiai su kontrole nesusijusių priemonių: socialinių, ekonominių, informacinių – tokių, kurios skatintų vartotoją rinktis legalų produktą “, – sakė jis.
Informacinės kampanijos partneriai – Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Valstybės sienos apsaugos tarnyba, Lietuvos muitinė, Lietuvos policija, Valstybinė mokesčių inspekcija, Finansų ministerija, VšĮ “Lietuva be šešėlio”. Socialinę informacinę kampaniją remia UAB “Philip Morris Baltic”.