• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vyriausybei planuojant didinti mokesčius gynybai, iš verslo sklinda vis daugiau priešiškų signalų. Didėsiant degalų akcizui, pramonininkai ragina didinti finansavimą ir prastos būklės keliams, ir griūvančių tiltų remontui. Na, o didėsiant pelno mokesčiui, komerciniai bankai jau reikalauja stabdyti bent jų mokamą solidarumo įnašą.

Vyriausybei planuojant didinti mokesčius gynybai, iš verslo sklinda vis daugiau priešiškų signalų. Didėsiant degalų akcizui, pramonininkai ragina didinti finansavimą ir prastos būklės keliams, ir griūvančių tiltų remontui. Na, o didėsiant pelno mokesčiui, komerciniai bankai jau reikalauja stabdyti bent jų mokamą solidarumo įnašą.

REKLAMA

Jei Seimas įstrigs rietenose dėl mokesčių didinimo ir gynybai neteks bent 3 proc. nuo Bendrojo vidaus produkto (BVP), prezidentas Nausėda jau grasina tokį kitų metų biudžetą išvis vetuoti.

Vokiečių brigados ir lietuviškos divizijos laukiantis antrai kadencijai perrinktas prezidentas Gitanas Nausėda perspėja valdančiuosius, kad, jei kitų metų valstybės biudžete lėšos gynybai nesieks 3 proc. nuo BVP, tokį biudžetą jis vetuos. 

Jei būtų mažiau negu 3 proc., manau, kad vetuočiau“, – teigė prezidentas. 

Perspėja apie skolas

Tam, kad krašto apsaugos finansavimas pasiektų bent 3 proc. nuo BVP lygį, Finansų ministerija siūlo kitąmet 6 centais padidinti degalų akcizą ir 1 proc. pelno mokestį, įvesti 10 proc. PVM daliai draudimo sutarčių. 

REKLAMA
REKLAMA

Po prezidento grasinimų vetuoti biudžetą premjerė Ingrida Šimonytė žada reikalingą projektą parengti, tačiau perspėja, kad jo likimą nulems Seimas. 

REKLAMA

Pasiūlymai bus pateikti artimiausiu metu. Jei nebus tų sprendimų priimtų, teoriškai, viskas įmanoma, bet tada tai bus skolos sąskaita. Greičiausiai tai bus ir Mastrichto deficito kriterijaus sąskaita, tada reikės galvoti, kokias kitas išlaidas paspausti, mažiau auginti ar kitaip keisti, kad prioritetas būtų krašto apsaugai“, – kalbėjo ministrė pirmininkė. 

O Vyriausybei planuojant kitąmet didinti degalų mokestį, Prezidentas kitų metų biudžete reikalauja didinti finansavimą ne tik gynybai, bet ir keliams. Dar rinkiminę naktį Nausėda pareikalavo Vyriausybę atsigręžti į regionus. 

REKLAMA
REKLAMA

Griūva autobusai, kitos transporto priemonės dėl to, kad keliai yra ne prastos, o tragiškos kokybės kai kuriose savivaldybėse“, – dėstė prezidentas. 

Skundžiasi netvarkomu keliu

Ir iš tiesų, šiek tiek nutolus nuo didmiesčių kelių būklė – prasta. Valstybinės reikšmės kelio, vedančio į Eišiškes, prie Varėnos asfaltas aptrupėjęs, kelkraštis nusileidęs per 10 cm, o kad prasilenktų, automobiliai kaskart priversti dviem ratais nuvažiuoti nuo asfalto ir važiuoti kelkraščio žvyru. Apylinkių gyventojai skundžiasi jau daugybę metų tokios prastos būklės kelyje rizikuojantys savo ir vaikų gyvybėmis ir niekaip nesulaukiantys remonto. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nusipirkau automobilį, per 3 metus pakeisti 3 priekiniai stiklai. Priekinį stiklą suskaldė prasilekiančios mašinos pakeltas akmenukas. Jie keliami dėl to, kad ruože leistinas greitis – 90 km/h, automobiliai nepristabdo“, – pasakojo varėniškė Rita.

Šiame kelyje kai prasilenkiame, nušokame nuo asfalto į žvyrą, gadinami ratlankiai, apdaužomi langai. Didelis pavojus pėstiesiems, dviratininkams, nes labai sunku prasilenkti“, – tikino varėniškė Danielė. 

REKLAMA

Turim 3 ruožus, kurie yra itin pavojingi, kelia grėsmę gyventojams, nėra užtikrinamas saugumas“, – pabrėžė Varėnos rajono vicemeras Alvydas Verbickas.

Esą pinigų ir taip neužtenka

Už kelių būklę atsakingos valstybinės įstaigos „Via Lietuva“ vadovas teisinosi, kad keliams tvarkyti trūksta lėšų ir prašo kantrybės, kol ateis eilė remontuoti ir šį kelią. Šiemet keliams įstaiga skyrė apie 700 mln. eurų, kitąmet poreikis esą bus dvigubai didesnis. O, kad keliai šalyje bent ne blogėtų, palaikyti dabartinei būklei pinigų esą reikia 10 kartų daugiau. 

REKLAMA

Bendras poreikis atstatyti kelius ir tiltus yra virš 6,5 mlrd. eurų, nekalbam apie didžiųjų projektų vystymą“, – skaičiavo „Via Lietuva“ direktorius Marius Švaikauskas.

Vyriausybei ruošiantis didinti degalų akcizus ir papildomus surinktus pinigus skirti gynybai, pramonininkų lyderiai reikalauja, kad didesnius mokesčius turėsiantys mokėti vairuotojai pajustų jų naudą ir vairuodami – sulauktų kelių ir tiltų remontų. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Visgi valdančiųjų atstovai kalba, kad degalų mokesčius kelti rengiasi dėl gynybos, tad ar padidės finansavimas keliams – nežinia. 

Mes šiandien esame diskusijoje dėl gynybos finansavimo. Kai šį klausimą uždarysime, galėsime atidaryti kitus klausimus“, – kalbėjo Seimo pirmininko pavaduotojas Paulius Saudargas.

Finansų ministerijai pasiūlius 1 proc. padidinti verslo pelno mokestį, iš kurio surinktus pinigus žada skirti gynybai, Bankų asociacija kaltina Vyriausybę bankams taikant dvigubą apmokestinimą ir ragina bent nebepratęsti antrus metus galiojančio solidarumo įnašo.

Daugiau apie tai – aukščiau esančiame vaizdo įraše. 

tv3.lt

issasfaltuoti visus zvirkelius reikia 700 milijonu... noretusi jog atejusi valdzia per kadencija sugebetu isspresti pilnai (jog nebereiketu niekam tuo daugiau uzsiimti) bent 4 problemas.. stai pirma: ignicio nacionalizavimas ir grazinti sena kaina 1ct virspelnio uz kwh( kuria patys ir pridirbo) antra: zvirkeliu problema tik 700 milijonu pasiskolinant pagal lenku veikiancia schema kuria testi asfalto prieziurai ir atnaujinimui, trecia: isspresti problema kuria patys ir pridirbo - nustoti moketi imokas i pensiju fondus is valstybes biudzeto pinigus nukreipiant ignicio ispirkimui o po to ja skirti "tankams" ketvirta: nustoti naikinti miskus o butina iskirsti mediena skirti tik savo reikmems uzdraudziant medienos eksporta.
ir visa tai galima atlikti cia ir dabar nelaukiant busimu 4 metu kadencijos ir tada galit nieko nekeist ir nieko neveikt ateinancius 4 metus iki nauju seimo rinkimu, nes visa ka darote tampa salies problema kuria reik spresti.
Kai R.Masiulis,būdamas Susisiekimo ministru ,pradėjo matuoti asfalto storį,kai rado 7 cm vietoj 9cm,nuo tada prasidėjo asfalto storio matavimai.Nebuvo už ką imti "otkato" iš konkursų laimėtojų kelių remontui,nes kelių tiesėjai neturėjo iš ko "sutaupyti".Gavosi-"Našlaitėlė gero būdo,o jos pamotė pikta...".Neliko suinteresuotų skirti daugiau lėšų keliams....Dabar atsibudo,kad keliams suremontuoti reikia milijardų.Jei jau sostinėje keliai baisūs (Narbuto į kalną,Liubarto tiltas ),tai rajonuose tragedija...
Kelius tvarkys Ukrainoje o ne Lietuvoj, Nausėda pažadėjo 10 metu skirt Ukrainai 3 milijardus mūsų pinigėlių, sunkiai uzfirbtu
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų