Jei Seimas įstrigs rietenose dėl mokesčių didinimo ir gynybai neteks bent 3 proc. nuo Bendrojo vidaus produkto (BVP), prezidentas Nausėda jau grasina tokį kitų metų biudžetą išvis vetuoti.
Vokiečių brigados ir lietuviškos divizijos laukiantis antrai kadencijai perrinktas prezidentas Gitanas Nausėda perspėja valdančiuosius, kad, jei kitų metų valstybės biudžete lėšos gynybai nesieks 3 proc. nuo BVP, tokį biudžetą jis vetuos.
„Jei būtų mažiau negu 3 proc., manau, kad vetuočiau“, – teigė prezidentas.
Perspėja apie skolas
Tam, kad krašto apsaugos finansavimas pasiektų bent 3 proc. nuo BVP lygį, Finansų ministerija siūlo kitąmet 6 centais padidinti degalų akcizą ir 1 proc. pelno mokestį, įvesti 10 proc. PVM daliai draudimo sutarčių.
Po prezidento grasinimų vetuoti biudžetą premjerė Ingrida Šimonytė žada reikalingą projektą parengti, tačiau perspėja, kad jo likimą nulems Seimas.
„Pasiūlymai bus pateikti artimiausiu metu. Jei nebus tų sprendimų priimtų, teoriškai, viskas įmanoma, bet tada tai bus skolos sąskaita. Greičiausiai tai bus ir Mastrichto deficito kriterijaus sąskaita, tada reikės galvoti, kokias kitas išlaidas paspausti, mažiau auginti ar kitaip keisti, kad prioritetas būtų krašto apsaugai“, – kalbėjo ministrė pirmininkė.
O Vyriausybei planuojant kitąmet didinti degalų mokestį, Prezidentas kitų metų biudžete reikalauja didinti finansavimą ne tik gynybai, bet ir keliams. Dar rinkiminę naktį Nausėda pareikalavo Vyriausybę atsigręžti į regionus.
„Griūva autobusai, kitos transporto priemonės dėl to, kad keliai yra ne prastos, o tragiškos kokybės kai kuriose savivaldybėse“, – dėstė prezidentas.
Skundžiasi netvarkomu keliu
Ir iš tiesų, šiek tiek nutolus nuo didmiesčių kelių būklė – prasta. Valstybinės reikšmės kelio, vedančio į Eišiškes, prie Varėnos asfaltas aptrupėjęs, kelkraštis nusileidęs per 10 cm, o kad prasilenktų, automobiliai kaskart priversti dviem ratais nuvažiuoti nuo asfalto ir važiuoti kelkraščio žvyru. Apylinkių gyventojai skundžiasi jau daugybę metų tokios prastos būklės kelyje rizikuojantys savo ir vaikų gyvybėmis ir niekaip nesulaukiantys remonto.
„Nusipirkau automobilį, per 3 metus pakeisti 3 priekiniai stiklai. Priekinį stiklą suskaldė prasilekiančios mašinos pakeltas akmenukas. Jie keliami dėl to, kad ruože leistinas greitis – 90 km/h, automobiliai nepristabdo“, – pasakojo varėniškė Rita.
„Šiame kelyje kai prasilenkiame, nušokame nuo asfalto į žvyrą, gadinami ratlankiai, apdaužomi langai. Didelis pavojus pėstiesiems, dviratininkams, nes labai sunku prasilenkti“, – tikino varėniškė Danielė.
„Turim 3 ruožus, kurie yra itin pavojingi, kelia grėsmę gyventojams, nėra užtikrinamas saugumas“, – pabrėžė Varėnos rajono vicemeras Alvydas Verbickas.
Esą pinigų ir taip neužtenka
Už kelių būklę atsakingos valstybinės įstaigos „Via Lietuva“ vadovas teisinosi, kad keliams tvarkyti trūksta lėšų ir prašo kantrybės, kol ateis eilė remontuoti ir šį kelią. Šiemet keliams įstaiga skyrė apie 700 mln. eurų, kitąmet poreikis esą bus dvigubai didesnis. O, kad keliai šalyje bent ne blogėtų, palaikyti dabartinei būklei pinigų esą reikia 10 kartų daugiau.
„Bendras poreikis atstatyti kelius ir tiltus yra virš 6,5 mlrd. eurų, nekalbam apie didžiųjų projektų vystymą“, – skaičiavo „Via Lietuva“ direktorius Marius Švaikauskas.
Vyriausybei ruošiantis didinti degalų akcizus ir papildomus surinktus pinigus skirti gynybai, pramonininkų lyderiai reikalauja, kad didesnius mokesčius turėsiantys mokėti vairuotojai pajustų jų naudą ir vairuodami – sulauktų kelių ir tiltų remontų.
Visgi valdančiųjų atstovai kalba, kad degalų mokesčius kelti rengiasi dėl gynybos, tad ar padidės finansavimas keliams – nežinia.
„Mes šiandien esame diskusijoje dėl gynybos finansavimo. Kai šį klausimą uždarysime, galėsime atidaryti kitus klausimus“, – kalbėjo Seimo pirmininko pavaduotojas Paulius Saudargas.
Finansų ministerijai pasiūlius 1 proc. padidinti verslo pelno mokestį, iš kurio surinktus pinigus žada skirti gynybai, Bankų asociacija kaltina Vyriausybę bankams taikant dvigubą apmokestinimą ir ragina bent nebepratęsti antrus metus galiojančio solidarumo įnašo.
Daugiau apie tai – aukščiau esančiame vaizdo įraše.
ir visa tai galima atlikti cia ir dabar nelaukiant busimu 4 metu kadencijos ir tada galit nieko nekeist ir nieko neveikt ateinancius 4 metus iki nauju seimo rinkimu, nes visa ka darote tampa salies problema kuria reik spresti.