Toks siūlomų baudų dydis piktina vairuotojus – šie sako, kad baudos neadekvačios. Be to, net ir pritarus baudoms, nėra aišku, kas turės jas skirti.
Daugiau apie tai – TV3 žiniose.
Sostinės gyventojai piktinasi, kad dažnai parkavimo vietas, kurias jie patys įsigijo ir paklojo kelias dešimtis tūkstančių eurų, tenka rasti užstatytas kitų vairuotojų. Nuotraukose gyventojai fiksuoja atvejus, kai negali parkuotis nuosavoje vietoje, todėl jie gaišta laiką ir ieško automobilio savininko.
Kaimynai ar kiti gyventojai piktavališkai užstato išpirktas vietas – šiuo metu jokios baudos už tai negresia.
Gyventojai sako, kad tokius piktavalius reikėtų bausti:
„Žinoma, kai tu nusiperki parkavimo vietą, tu susimoki pinigus ir tu tikiesi, kad tavo parkavimo vieta bus laisva.“
„Turėjom dvi parkavimo vietas, turėjom pakeliamus stulpelius ir vis tiek būdavo, kad užimdavo.“
„Jo, nu tai tokius reikėtų bausti, nes telefonu jau nebepadeda, nei policijai pranešimai, nieko.“
Bauda siektų 500 eurų
Policijos atstovas sutinka, kad problema aktuali, skambučių per metus sulaukia vis daugiau. O opiausia situacija didmiesčiuose – Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje.
„Policija tokių pranešimų arba iškvietimų tikrai sulaukia. Nevedame atskiros tos statistikos, bet tai tikrai nėra dešimtys arba šimtai, o gali būti ir tūkstančiai“, – sako Lietuvos policijos atstovas Mindaugas Akelaitis.
Konservatoriai pateikė siūlymą tokius pažeidėjus tramdyti baudomis. Pirmą kartą asmuo gautų įspėjimą arba 100–300 eurų baudą, o už pakartotiną nusižengimą – bauda siektų net 500 eurų.
„Privati nuosavybė turi būti apginta. Mūsų valstybė gina ir Konstitucija gina tą privačią nuosavybę. Tai jeigu žmogus įsigijo tą parkavimo vietą, tai užėmęs ją neteisėtai, na, turėtų būti bent jau įspėtas, arba jau tuomet kažkokia tai bauda turėtų būti taikoma“, – tikina Seimo narys, konservatorius Vilius Semeška.
Ginčai dėl neproporcingumo
Tiesa, komitete kyla ginčų dėl tokių baudų proporcingumo. Štai už automobilio statymą neleistinoje vietoje vairuotojas gali pakloti nuo 60 iki 180 eurų.
„Palyginant tą sankciją su kitomis sankcijomis kituose straipsniuose, kur, tarkime, tas pats chuliganiškas vairavimas, kitos veikos, kurios gali netgi sveikatai riziką sukelti, tai, na, tikrai matosi, kad neproporcingai aukšta bauda“, – teigia Seimo narė Agnė Širinskienė.
Vairuotojai kraipo galvas ir tikina, kad pusės tūkstančio eurų bauda už pakartotiną nusižengimą yra neadekvati:
„Nu, aišku, kad per didelė. Tai 500, tai visa pensija.“
„Nu 50 eurų būtų gerai, O 500 per daug.“
„Vienu žodžiu, tai yra daug. 50 eurų tai jau aš skaitau, kad užtenka.“
„Man tai nepatinka tos baudos. Galima perspėti iš pradžių.“
Policija prisiimti atsakomybės nenori
Tiesa, kyla dar daugiau neaiškumų – nepavyksta susitarti, kas tokius pažeidėjus turėtų tramdyti. Policija tokio papildomo darbo prisiimti nenori ir beda pirštu į savivaldybes.
„Jeigu mes kalbame apie pavojaus nekeliantį parkavimą, kuris tiesiog užima vietą, kažkieno tai rezervuotą vietą ir panašiai, tai manome, jog tai būtų racionaliau. Policija tokiu atveju galėtų kreipti savo dėmesį į eismo saugumui realiai pavojų keliančius nusižengimus“, – kalba M. Akelaitis.
„Be papildomų pajėgumų savivaldybės viešosios tvarkos grupėje, mes sunkiai galėsime įgyvendinti tą norą, nes faktas, kad bet kokiu atveju prioritetas bus skirtas miesto gatvėms“, – komentuoja Vilniaus miesto savivaldybės atstovas Adomas Bužinskas.
Vilniaus miesto savivaldybės atstovas siūlymą bausti vairuotojus, kurie užstato svetimas privačias parkavimo vietas, kritikuoja. Pasak Adomo Bužinsko, savivaldybė nėra pajėgi įgyvendinti tokio siūlymo.
Daugiau apie tai sužinokite vaizdo reportaže, esančiame straipsnio viršuje.
Kodėl tik vienintelis šis portalas nuolat žmonėms kelia baimes, pyktį, nervus, netikėjimą valdžia, rašydamas tik apie žadą atimančias baudas. Čia karaliauja baudos. Ir iš kur toks nuolatinis depresijos varymas žmonėms?