Pirmadienį kelių Vilniaus Žemųjų Panerių gatvių gyventojai nuo ankstaus ryto būriavosi lauke. Tėvai tarėsi, kas ir kaip pavėžės vaikus į mokyklą, o į automobilius netilpę vyresnieji kiek pamindžikavę nusprendė traukti geležinkelio pylimo link .
Vietoj kviestų valdininkų – apsaugos darbuotojai
„Rytą, 7 valandą, buvo atvažiavęs savivaldybės pažadėtas autobusas, bet iš karto ir išvažiavo. Tik tas vienas, daugiau neatvažiavo. O šiandien 9 val. reikia būti mokykloje. Tai per bėgius eisime, kitos išeities nėra. Lietvamzdžiu buvo ne taip pavojinga, negu per geležinkelį, nes traukiniai važiuoja tyliai, visai nesigirdi“, – Balsas.lt sakė jaunuoliai.
Jiems iškeliavus, gatvių sankirtoje likę vyriausieji šio nemenko rajono gyventojai guodėsi, kad dabar jie visai atkirsti nuo miesto – nei į parduotuvę, nei į polikliniką nenueisi, nes užkopti ant geležinkelio pylimo daugeliui jau per sunku. Anot jų, eiti pėsčiomis iki perėjos ir atgal miško keliukais per kalnus susidarys apie 6 km, o automobilius, kuriais įveiktų 15 km lankstą, turi ne visi.
„Mes patys šitą vamzdį išvalome ir vaikštome. Tiek žmonių gyvena, tiek vaikų į mokyklą eina“, – pasakojo įprasto kelio netekę gyventojai. Mat praėjusią savaitę, penktadienį, ant lietaus vamzdžio, kuris bene 50 metų buvo tiesiausias ir sąlygiškai saugiausias Zuikių, Voverių ir Ūmėdžių gatvių gyventojų kelias į miestą, buvo uždėtos grotos.
Išvakarėse savivaldybę raginę padėti gyventojams Švietimo ir mokslo ministerijos atstovai nepasirodė, gyventojų viešai kviesti Vilniaus miesto savivaldybės atstovai – taip pat. Bet greta grotomis užtverto tunelio budėjo geležinkelininkų atsiųstas apsaugos darbuotojas.
Vienas autobusas – ne išeitis
Gatvėje besibūriuojančių gyventojų teigimu, anksti ryte vaikus į miestą nuvešiantis autobusas neišsprendžia visų problemų.
„Pamokos baigiasi skirtingu laiku – vieniems 12 val., kitiems 13 val., tretiems 15 val., vaikai lanko skirtingas mokyklas ir skirtingus darželius-mokyklas. Tai kaip juos surinks? Ar mažiukai sėdės kur nors kampe ir lauks tris valandas?“ – svarstė jie.
„Netiesa, kad čia tik keli namai ir keli vaikai iš čia į mokyklą eina. Čia apie 50 namų, beveik 180 gyventojų, o vaikų daugiau kaip 30. Ir visi tuo tuneliu vaikščiojome. Bet jis pasidarė pavojingas, nes atsivėrė nemenkas plyšys. Todėl mes prašėme jį pataisyti, o valdininkai rado lengviausią problemos sprendimo būdą – uždaryti vamzdį. Mums pasakė: „Eikite per geležinkelį.“ Bet ten pastatė apsaugą. Dabar ir prie vamzdžio stovi apsauginis, ir ant geležinkelio stovi apsauginis – baudomis grasina“, – pasakojo Zuikių gatvės gyventojas Raimondas.
Anot jo, tėvams liko vienintelis pasirinkimas – tartis ir patiems vežioti vaikus į mokyklą ir atgal.
„Bet ką daryti pensininkams? Tas vienas autobusas neišspręs jų problemos, nes žmonėms skirtingu laiku reikia, pavyzdžiui, į polikliniką. Jis turi prašyti, kad kas nors nuvežtų, parvežtų. Perėja už 3 km ne išsigelbėjimas: nuo jos tiek pat atgal reikia sugrįžti, o vaikams iki mokyklos dar pusantro kilometro. Todėl tas vamzdis ir buvo pagrindinis mūsų kelias“, – pasakojo jis.
Gyventojai: kol ieškote sprendimų, išmontuokite grotas
Žemųjų Panerių gyventojai tikisi, kad kas nors juos vis dėlto išgirs ir kada nors įrengs saugią ir patogią perėją. O kol valdininkai sugalvos, kaip iš esmės išspręsti jų problemą, siūlo leisti jiems naudotis lietvamzdžiu.
„Tik reikėtų jį paplatinti, renovuoti, kad žmonės galėtų eiti ne susilenkę ar šliaužte per purvą. Remontuoti jį reikia, o ne uždaryti. Ne kartą to prašėm, bet vis laukiame sprendimo, o jie niekaip nenusprendžia, kas atsakingas“, – visų gyventojų sakė Raimondas.
Anot viešosios įstaigos „Vilniaus metro“, į kurią pagalbos kreipėsi Zuikių, Voverių ir Ūmėdžių gatvių gyventojai, projektų vadovo Audriaus Čepulio, žmonėms labiausiai rūpi, kada bus išmontuotos grotos.
„Kas svarbiau – ar žmonių saugumas, ar to lietaus vamzdžio saugumas? Šiuo vamzdžiu eiti žmonėms tikrai mažiau pavojinga, negu per geležinkelio pylimą ir bėgius. Todėl žmonės tikisi, kad kelios ministerijos susitars ir tas grotas nuims. Pirma reikia išspręsti problemą – padaryti normalų praėjimą, o tik po to tunelį uždaryti, kaip techninį statinį“, – sakė jis.
Vietoje epilogo
Gyventojai gatvėje mindžikavo kelias valandas. Bet aukštų svečių, kuriuos kvietė kartu palydėti vaikus į mokyklą, taip ir nesulaukė. Skelbimas, informuojantis apie nuo rugsėjo 3 dienos važiuosiantį autobusą, tebežadėjo, kad netrukus turėtų būti paskelbtas ir jo važiavimo grafikas...
Taip pat skaitykite:
Alternatyva: į mokyklą: lietvamzdžiu ar geležinkelio bėgiais