„Nežinome ką daryti. Jaučiamės, lyg gyventume karo zonoje. Namuose taip šalta, kad vyras jau susirgo, o aš miegu galvą pasivyniojusi šaliku, košmaras. Šildomės virtuvėje įsijungę dujinę viryklę, nusipirkome elektrinį šildytuvą, bet vis tiek šąlame, ypač naktį,“ - portalui tv3.lt pasakojo klaipėdietė Tatjana.
Bijo, kad liks ir be vandens
Anot moters, namo renovacijos darbai buvo pradėti per vėlai, tačiau darbus atliekanti bendrovė tikino, jog iki šildymo sezono radiatoriai name bus pakeisti ir nekils jokių nepatogumų.
„Spalio 6 dieną name buvo nupjauti radiatoriai. Žadėjo, jog iki šildymo sezono pradžios sudės naujus radiatorius, bet tai buvo tik pažadai. Iki šiol gyvename be šildymo,“ - kalbėjo Tatjana.
Matydami, jog vargu ar bendrovei pavyks laiku baigti žadėtus darbus, gyventojai kreipėsi į namą administruojančią bendrovę, savivaldybę bei darbus vykdančią bendrovę. Sulaukė atsakymo, jog naujieji radiatoriai šeimininkus pasieks spalio 25 dieną.
„Spalio 25 dienos vakare atvežė radiatorius ir pradėjo juos montuoti. Dabar žada, kad darbus baigs lapkričio pradžioje ir tada bus įjungtas šildymas. Kodėl užtruko darbai – nepaaiškina nei jie, nei namo administratoriai,“ - pasakojo Tatjana.
Žmonės baiminasi, jog taip prasidėjusi renovacija, ateityje gali pateikti dar ne vieną staigmeną.
„Gyvename pesimistinėmis nuotaikomis. Bijome, kad kai keis vamzdžius, liksime be vandens,“ - kalbėjo Tatjana.
Už vėluojančius darbus atsakomybė nenumatyta
Namą administruojančios įmonės UAB „Paslaugos būstui“ atstovė Rasa Rimaitė tikina, jog situacija name susiklostė dėl suvėlavusių renovacijos darbų.
„Gyventojai yra informuoti, kabo skelbimai, kad name nešildoma, jungiami radiatoriai ir, kad bus pajungtas šildymas lapkričio pirmomis dienomis. Pas mus dar taip nešalta, Klaipėdoje šįryt buvo 12 laipsnių šilumos,“ - kalbėjo R. Rimaitė.
Anot pašnekovės, priežastys kodėl rangovai vėluoja atlikti darbus – nežinomos. Jokių sankcijų už tai skirti – negalima.
„Suvėlavo renovacijos darbai. Žadėjo pabaigti, bet nepabaigė, kas ten jiems buvo – ar radiatoriai neatėjo laiku ar daug užsakymų, tai renovacijos darbų pasekmė ir dabar žmonės kenčia. O kaip jūs įsivaizduojate, ką ta bauda padarys, ką pakeis? Pagal sutartį nėra numatytų baudų. Nebent rangovas darbų neatlieka laiku, bet nėra dalimis išskaidyta, kas iki kada turi būti padaryta,“ - sakė R. Rimaitė.
Sutartyje esą baudos numatytos tik tuo atveju, jei rangovas visų darbų neatliks laiku.
„Sutartyje yra punktas, kad skaičiuojami delspinigiai, bet ar galima taikyti šiuo atveju – nežinau, dar skaitau, analizuoju. Ne aš rengiau sutartis, tad negaliu komentuoti. Yra kaip yra,“ - komentavo R. Rimaitė.
Namą administruojančios bendrovės atstovė sako, jog prieš pasirašant sutartį su rangovu, buvo įsitikinta, kad bendrovė patikima, pasirašytas ir pasižadėjimas atlikti numatytus darbus laiku.
„Kad situacijos nepasikartotų ateityje, turėsime keisti sutarties sąlygas. Numatyti, jog už panašius atvejus rangovas atlygintų gyventojams materialinę žalą ar mažėtų renovacijos suma,“ - kalbėjo R. Rimaitė.
Kada pradės šildymo sezoną – neaišku
Pasak moters, renovacijos darbų sutartis buvo pasirašyta liepos mėnesį. Kodėl iki šildymo sezono nebuvo baigti darbai, atsakyti negalėjo ir darbus name vykdančios bendrovės atstovai. Beje, pažadėti, jog šildymas name bus tiekiamas jau lapkričio pradžioje, šie taip pat negalėjo.
Pasak UAB "Astig" techninio direktoriaus, belieka tik tikėtis, jog nekils trukdžių, ir šildymas gyventojams bus tiekiamas po lapkričio 1 dienos. Kodėl darbai užtruko, pašnekovas atsakyti negalėjo. Esą apie situaciją sužinojo tik praėjusią savaitę.
Klaipėdos miesto savivaldybės Butų ir energetikos poskyrio vedėjas Algis Gaižutis sako, jog vykdant namo renovaciją visiems rekomenduojama su šildymo sistema susijusius darbus atlikti šiltuoju metų laiku. Tačiau ne visi tokių patarimų paiso, tad ir situacijų pasitaiko itin kurioziškų.
„Pernai viename name buvo nupjauti radiatoriai, ir iki šildymo sezono pradžios nevyko jokie darbai. Tad buvo nutraukta sutartis su rangovais ir pasitelkta kita įmonė, kuri vėl pajungė šildymą. Gyventojams teko patirti nuostolių, nes sistema buvo rengiamasi naujai pakeisti sistemą, bet teko vėl pajungti senąją, tačiau bent jau šildyma sbuvo grąžintas,“ - sakė A. Gaižutis.
Pasak pašnekovo, prieš nusprendžiant renovuoti namą, gyventojai turi žinoti, apie galimus nesklandumus.
„Kada priimamas sprendimas, kad namas bus renovuojamas, riekia įvertinti, kad ne viskas visada sklandžiai pavyksta. Nutinka įvairių situacijų: kada konkursą laimėjusios įmonės nebegali įvykdyti pasižadėjimų dėl darbuotojų trūkumo ar bankroto. Be to, reikalingas didesnis gyventojų įsitraukimas į renovacijos darbų planavimą. Juk tai daroma dėl jų, todėl būtina žinoti, kas, kada ir kaip vyksta. Galbūt įžvelgiant kažkokių galimų nepatogumų, prašyti pakoreguoti numatytus darbus. Dažnu atveju labai trūksta komunikacijos tarp gyventojų ir projekto administratorių,“ - kalbėjo A. Gaižutis.
Valdininkui žinoma ir Birutės g. 15 namo situacija. Jis patikino, kad tiek šio namo administratorius, tiek ir renovacijos projekto rengėjas deda visas pastangas, jog šildymas gyventojams būtų tiekiamas kuo skubiau.