Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinio sekretoriaus Povilo Drižo teigimu, Rytų kryptimi krovinius vežantys vežėjai raginami rinktis alternatyvius maršrutus.
„Dar antradienį, kai pasigirdo pirmieji signalai apie galimą nepaprastosios padėties įvedimą, pasinagrinėjome situaciją. Žinodami praeities pamokas, matydami ilgėjančias eiles, vėluojančias patikras, rekomendavome mūsų nariams aplenkti Lietuvos pasienio su Baltarusija dalį, pasirinkti mažiau probleminius punktus arba kitas šalis“, – BNS sakė P. Drižas.
Kaip alternatyvias kryptis jis nurodė Latviją, Ukrainą bei kai kuriuos Lenkijos punktus. Jo teigimu, dalis vežėjų jau nukreipė krovinius pro kaimynines valstybes.
Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos inovacijų ir transporto politikos sekretorius Andrius Burba pabrėžė, kad pasienio patikros punktuose procedūros užtrunka ir dėl Baltarusijos pareigūnų kaltės.
„Pastaruoju metu daugėja atvejų, kai Baltarusijos pareigūnai dirbtinai vilkina patikros procesą, dėl ko ir susidarė didžiulės eilės ne tik Baltarusijos, bet ir Lietuvos pusėje“, – sakė A. Burba.
„Būtent todėl ketvirtadienį „Linava“ kreipėsi į susisiekimo ministrą Marių Skuodį, prašydama pagalbos ieškant sprendimų, kaip būtų galima padėti vežėjams ir spręsti eilių problemą“, – pridūrė jis.
Naujausiais duomenimis, Medininkų punkte šiuo metu eilėje stovi 247 vilkikai (trečiadienį – 301), vidutinis laukimo laikas siekia 43 valandas (trečiadienį – 51 valandą).
Šalčininkų punkte laukia 144 krovininiai automobiliai, laukimo laikas yra maždaug 21 valanda (trečiadienį – 172 vilkikai, 26 valandos), Lavoriškėse – 94 vilkikai ir 19 valandų (100 ir 22 val.), Raigardo punkte – 68 vilkikai ir 19 valandų (40 ir 12 val.).